וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק האנטנות עבר בקריאה שלישית: המועצה הארצית תקבע אם חברות הסלולר יחויבו בשיפוי מלא בגין תביעות

ערן גבאי

20.12.2005 / 19:26

נקבע כי תהיה חובה ליידע את הציבור בכל הצבת אנטנה ולהעניק לציבור זכות להתנגד להקמתה; כמו כן ייקבע בתקנות המרחק ממוסדות רגישים שבו תותר הקמת אנטנה



חוק האנטנות עבר היום בקריאה שלישית בכנסת. קדם לאישורו מאבק, כשהממשלה שקלה לדחות את הדיון בהצעת החוק בכנסת ביום בניסיון להכניס זכות וטו לשר התקשורת בכל הקשור לסעיף הקובע בעניין הקמת אנטנות בסביבת מקומות רגישים כגני ילדים ובתי ספר ובתי חולים. לבסוף החוק עבר ללא שינוי בהשוואה להצעה המקורית.



חוק האנטנות (הקרינה הבלתי מייננת), בא להסדיר את כל נושא הקרינה בישראל, ומתוקף כך הוא מתייחס לגוף שיקבע את התקנים בנושא ולאמצעי האכיפה שיעמדו לרשותו.



שלושה נושאים עיקריים נקבעו בחוק: יידוע הציבור בכל הקשור להצבת אנטנות ומתן הזכות לכל אזרח להתנגד להקמתן; קביעת החובה בשיפוי שיינתן על ידי חברות הסלולר לרשויות המקומיות בגין תביעות על נזקים וירידת ערך דירות בשל קרבתן לאנטנות; וקביעת המרחק ממוסדות רגישים בו תותר הצבת אנטנות.



כעת, משעבר החוק, צפויה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדון ולקבוע את ההחלטה המשמעותית ביותר עבור החברות הסלולריות בכל הקשור לחוק והיא מסגרת חלוקת האחריות בעניין היקפי השיפוי שיעבירו חברות הסלולר לעיריות.

המלצות ועדת המנכ"לים קובעות כי יש לחלק את האנטנות ל-4 קבוצות, בהתאם לגודלן, וכי בכל הקמת אנטנה קטנה, עד גודל של 2.7 מטר, לא יהיה צורך ביידוע הציבור ובמתן התנגדות להצבתה. בעניין השיפוי קובעות המלצות ועדת המנכ"לים כי הפיצוי בגין ירידת ערך נכסים בשל קרבתם לאנטנות תלוי בסוג האנטנה ויתחלק בין הרשויות המקומיות לבין חברות הסלולר. הרשויות המקומיות מתנגדות כמובן לשאת בכל נטל הכרוך בפיצוי אפשרי של תביעות, שכבר נאמדות בסדרי גודל של מאות מיליוני שקלים.

המועצה הארצית תגבש את החלטתה בנושא ותציג אותה במסגרת תכנון מתאר שיובא להכרעת הממשלה פעם נוספת. מהלך שכזה יגרור אחריו מסע לחצים נוסף לכשהחלטת המועצה תונח על שולחן הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully