וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה חיובית בתום מסחר תנודתי; עליות במניות הבנקים באיטליה בעקבות התפטרות נגיד הבנק המרכזי פאציו

TheMarker

20.12.2005 / 19:57

היחלשות היורו מול הדולר תרמה למגמה החיובית; עליות במגזרי הכרייה והחשמל; ירידות במגזרי השבבים והטלקום; חברת הכימיקלים הגרמנית דגוסה, קפצה ב-11%



מגזר הכרייה והחשמל הובילו את בורסות אירופה לסגירה חיובית, בתום יום מסחר תנודתי. ירידות נרשמו במגזרי השבבים והטלקום. מניות הבנקים באיטליה רשמו עליות זה היום השני ברציפות בעקבות התפטרות נגיד הבנק המרכזי במדינה. בורסות לונדון ופאריס עלו ב-0.2%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.1%.



היחלשות היורו מול הדולר תרמה אף היא לעליות בבורסות אירופה. היורו מאבד כעת 1.2% מול הדולר לרמה של 1.1858 דולרים ליורו.



הנציבות האירופית העלתה את תחזית הצמיחה לכלכלת גוש היורו ל-0.6% ברבעון הנוכחי וברבעון הבא, וצופה צמיחה יציבה ב-2006. קצב צמיחה זה זהה לצמיחה שנרשמה ברבעון השלישי בגוש היורו. מדובר בקצב הצמיחה המהיר ביותר בתשעת החודשים הראשונים של השנה מאז תחילת 2001.



מגזר השבבים האירופי רשם ירידות בהמשך למגמה השלילית שנרשמה במגזר אתמול בוול סטריט, בעקבות סדרת הורדות דירוג לחברות מובילות במגזר. ST מיקרו ירדה ב-1.8%; אינפיניון איבדה 1.2%; ASML, יצרנית ציוד השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-0.9%.

הנציבות האירופית אישרה היום את רכישת מרבית נכסי יצרנית ציוד הטלקום הבריטית מרקוני על ידי ענקית ציוד התקשורת השוודית אריקסון, תמורת 1.8 מיליארד יורו. מניית אריקסון ירדה ב-1.5%.



מניות מגזר הבנקאות של איטליה רשמו עליות, על רקע הערכות כי צפוי גל של מיזוגים ורכישות במגזר בעקבות התפטרותו של נגיד הבנק המרכזי של איטליה, אנטוניו פאציו, אתמול. התפטרות פאציו באה לאחר שנפתחה נגדו חקירה פלילית בחשד למסחר לפי מידע פנים וקבלת שוחד.



פאציו גם מואשם בהעדפה בלתי הוגנת של בנקה פופולארה איטליאנה האיטלקי על פני מתחרהו ההולנדי, בנק ABN אמרו, בקרב על השליטה בבנק אנטונוונטה.



בנקה פופולארה איטליאנה קפץ ב-5.3%; בנקה אינטסה (סימול BIN.MI), הבנק הגדול ביותר באיטליה לפי נכסים, עלה ב-2.9%; סן פאולו IMI הוסיף 2.4%.



בנק ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי הודיע היום על רכישת חטיבת כרטיסי האשראי גולדפיש, של הבנק הבריטי לוידס TSB, תמורת 1.76 מיליארד דולר. מניית לוידס TSB ירדה ב-0.4%.



חברת החשמל הגרמנית E.ON (סימול EOA.F) מכרה את החזקותיה בחברת הכימיקלים הגרמנית דגוסה (סימול DGX.F) תמורת 2.8 מיליארד יורו. מניית E.ON עלתה ב-1.7%; מניית דגוסה קפצה ב-10.5%.



חברות הכרייה BHP ביליטון ו-ריו טינטו עלו ב-1.4% וב-1.5% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully