וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הזהב ירד מתחת ל-500 דולר לאונקיה; נסגר ברמתו הנמוכה ביותר מזה כחודש

TheMarker

20.12.2005 / 21:43

ההערכות הן כי מדובר בירידה זמנית לקראת חופשת חג המולד; החוזים לפברואר נסגרו ב-497 דולר לאונקיה; מתחילת השנה עלה מחיר הזהב ב-15%



מחיר הזהב ירד היום מתחת ל-500 דולר לאונקיה, ונסגר ברמתו הנמוכה ביותר מזה קרוב לחודש. עם זאת, אנליסטים העריכו כי מדובר בירידה זמנית בלבד לקראת חופשת חג המולד וראש השנה האזרחית, וכי מחירי הזהב צפויים להמשיך לטפס מעלה בשנתיים הקרובות.



החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 497 דולר לאונקיה - מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ה-23 בנובמבר - לאחר ירידה של 9.1 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר עלה מחיר החוזים לרמה של 509.5 דולר לאונקיה ולאחר מכן ירד עד ל-496.7 דולר לאונקיה. מתחילת השנה עלה מחיר הזהב ב-15% - עלייה חדה פי שלושה מזו שרשם מדד המניות S&P 500.



ג'ון נדלר, מנהל ההשקעות של סחרן מטילי הזהב קיטקו, העריך כי הירידה במחיר הזהב באה על רקע הידלדלות במחזורי המסחר לקראת החגים, וכי מחירו אף צפוי לרדת עד לרמה של 484 דולר לאונקיה בטרם ישובו ויגדלו מחזורי המסחר בתוך מספר שבועות.



לדבריו, שנת 2005 היתה רק הקדמה להתרחבות בהיקף ההשקעות בשוקי המתכות היקרות, ומחירי הזהב צפויים להמשיך לעלות באופן משמעותי בשנים 2006 ו-2007.



מחיר הזהב בניו יורק התקרב מוקדם יותר החודש לשיא של 25 שנים על רקע ביקוש מוגבר למתכת היקרה מצד סוחרים ביפאן, כמו גם הערכות כי בנקים מרכזיים בעולם וקרנות, מזרימים ביקושים לזהב בניסיון לגדר סיכונים מפני התגברות האינפלציה בארצותיהם. העלייה במחיר הזהב יוחסה גם לביקוש ממשי למתכות אלה במדינות דוגמת סין והודו.



מחיר הזהב רשם שיא של כל הזמנים - 873 דולר לאונקיה - בינואר 1980, לאחר משבר הנפט והמיתון של שנות ה-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully