וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סיסטמס מכרה את כל אחזקותיה בסייפן: סמנכ"לית הכספים רונית מאור: לא מדובר בהבעת אי אמון בסייפן

סקירות בנקים

20.12.2005 / 21:57

המכירה נעשתה מחוץ לבורסה; תמורת המכירה לא נמסרה, אולם היא תיצור לאם סיסטמס רווח הון; אם סיסטמס רכשה בשנת 2000, 2% מסייפן תמורת 10 מיליון דולר



חמש שנים לאחר שהשקיעה 10 מיליון דולר בחברת סייפן סמיקונדקטורס (סימול: SFUN), תמורת כ-2% מהמניות, מכרה חברת את כל אחזקותיה בעסקה מחוץ לבורסה. סמנכ"ל הכספים של אם סיסטמס, רונית מאור, נמנעה מלחשוף את תמורת המכירה, אולם ציינה כי העסקה הניבה רווח הון לחברה. מאור הסבירה, כי בעקבות הנפקת סייפן בנאסד"ק, עשויות התנודות במחיר המניה להשפיע על השורה התחתונה בתוצאותיה של אם סיסטמס, עקב הצורך לחשב את רווחי ההון או הפסדי ההון שהניבו האחזקות בכל רבעון.



באם סיסטמס לא התלהבו מהאפשרות, שמניית סייפן תשפיע על הרווח למניה והעדיפו לכן למכור את האחזקות בחברה. במקביל הדגישו שם, כי ההשקעה בסייפן מעולם לא הוגדרה כפיננסית וכי המכירה אינה צעד של הבעת אי אמון בסייפן.



סייפן, שהוקמה בשנות התשעים, פיתחה את טכנולוגיית ה-NORM, אשר הכפילה את מספר הביטים שניתן לאחסן בכל תא זיכרון ואיפשרה ליצרניות שבבי הפלאש לאחסן בכל תא שני ביטים במקום אחד. בתחילת דצמבר הציגה סייפן את הטכנולוגיה החדשה שלה, ה-Quad NROM, אשר מאפשרת לאחסן בכל תא ארבעה ביטים. הטכנולוגיה החדשה מיועדת להקטין את עלויות הייצור של שבבי הפלאש, אשר משמשים כיום במכשירי אלקטרוניקה ניידים רבים ובהם טלפונים סלולריים מתקדמים, נגני MP3, מצלמות דיגיטליות וכונני USB (דיסק און קי).



סייפן מתפרנסת ממכירת רשיונות לשימוש בטכנולוגיה שלה ליצרניות שבבי הפלאש, במסגרת חוזים רב שנתיים. את תשעת החודשים הראשונים של 2005 סיימה עם צמיחה של 190% בהכנסות ל-61.9 מיליון דולר ועם רווח נקי של 35.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 13.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.



בתחילת נובמבר, השלימה סייפן הנפקה ראשונה של מניותיה בנאסד"ק, במסגרתה גייסה 135.1 מיליון דולר ברוטו. ביומה הראשון בנאסד"ק זינקה המניה ב-50%, אולם מאז כבר הספיקה לאבד כ-30% מערכה. היום נסחרת מניית סייפן במחיר של 28 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-800 מיליון דולר.



בעלי המניות בסייפן, נמנעו מלממש חלקים מאחזקותיהם במסגרת ההנפקה, ונכנסו לאחריה לתקופה של שישה חודשים, שבה אינם רשאים למכור מניות בבורסה. עם זאת, המכירה הנוכחית של אם סיסטמס, מלמדת כי בעסקות פרטיות מחוץ לבורסה, יכולים המשקיעים הקיימים למכור מניות גם בתקופת ההקפאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully