וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הסלולר האמריקאית ספרינט נקסטל רוכשת את מפעילת הסלולר המסונפת נקסטל פרטנרס ב-6.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

20.12.2005 / 22:04

מניית נקסטל פרטנרס עולה ב-6% במסחר בוול סטריט; מניית ספרינט נקסטל יורדת ב-2%; סגירת העסקה צפויה ברבעון השני של 2006



ספרינט נקסטל (סימול S), חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, הודיעה היום על רכישת חברת הסלולר המסונפת הגדולה ביותר שלה, נקסטל פרטנרס (סימול NXTP) תמורת 6.5 מיליון דולר, או 28.5 דולר למניה.



ספרינט נקסטל, אשר החזיקה עד כה 32% ממניות נקסטל פרטנרס, נאלצה לרכוש את שארית המניות כחלק מתנאי המיזוג של ספרינט FON ונקסטל לפני שנה - שבעקבותיו נוצרה. סגירת העסקה צפויה ברבעון השני של שנת 2006, וכפופה לאישור רשויות הרגולציה.



במסחר בוול סטריט יורדת מניית ספרינט נקסטל ב-2.3%; מניית נקסטל פרטנרס עולה ב-5.8%.



בחודש שעבר הודיעה ספרינט נקסטל על רכישת חברת סלולר מסונפת אחרת, אלמוזה הולדינגס, תמורת 4.3 מיליארד דולר, ובכלל זה נטילת חובות של אלמוזה בסך 900 מיליון דולר. גם במקרה זה היתה הרכישה חלק מתנאי המיזוג.



ספרינט נקסטל נוצרה בעקבות מיזוג שתי החברות, לאחר שספרינט FON הודיעה לפני שנה על רכישת נקסטל תמורת 35 מיליארד דולר, בעסקה שיצרה חברה בעלת 39 מיליון מנויים.



בעקבות המיזוג, נותר שוק הסלולר האמריקאי עם שלוש חברות בלבד - סינגולר וויירלס, ורייזון וויירלס וספרינט-נקסטל - החולשות על 70% משוק הסלולר האמריקאי, המגלגל כ-100 מיליארד דולר בשנה.



התחרות הקשה בשוק הסלולר בארה"ב מעודדת תהליך של קונסולידציה - מיזוגים בין מתחרות ויצירת חברות גדולות וחזקות יותר. בתחילת השנה הודיעה סינגולר וויירלס האמריקאית על רכישת איי.טי&טי וויירלס, מהלך אשר הפך את החברה הממוזגת לשחקנית הגדולה בענף הסלולר בארה"ב, עם כ-45 מיליון מנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully