וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות; ענקית הרכב ג'נרל מוטורס צנחה לשפל של 18 שנים

TheMarker

20.12.2005 / 23:10

התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ל-4.466%; GM איבדה קרוב ל-6%; מורגן סטנלי עלה בכ-2% בעקבות דו"חות כספיים חזקים; ירידות במגזר ציוד התקשורת



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית. ענקית הרכב ג'נרל מוטורס הכבידה על מניות הבלו צ'יפ, ומדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.3%. מנגד, נרשמו עליות במגזר הפיננסים על רקע נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום ודו"חות כספיים חזקים של מורגן סטנלי. במגזר הטכנולוגיה הובילו את הירידות מניות ציוד התקשורת. מדד נאסד"ק נסגר בירידה קלה. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.024% ל-4.466%.



משרד המסחר האמריקאי דיווח היום על נתוני התחלות הבנייה לנובמבר. התחלות הבנייה בארה"ב עלו ב-5.3% לשיעור שנתי מותאם עונתית של 2.123 מיליון יחידות - רמתו הגבוהה ביותר מזה שבעה חודשים. תחזיות הכלכלנים היו לשיעור של 2.023 מיליון התחלות בנייה חדשות. אישורי הבנייה, המהווים מדד לפעילות עתידית בשוק הדיור, עלו ב-2.5% לשיעור שנתי של 2.16 מיליון יחידות.



משרד העבודה האמריקאי דיווח היום כי מדד המחירים ליצרן בארה"ב רשם ירידה של 0.7% בנובמבר. היתה זו הירידה החודשית החדה ביותר מאז אפריל 2003. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, עלה ב-0.1%. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר של המדד - 0.3% - ועלייה חדה יותר של מדד הליבה - 0.2%.



מחיר הנפט הגולמי חזר לעלות לראשונה מזה חמישה ימים, לקראת פרסום נתוני המלאי השבועיים בארה"ב מחר, אשר יצביעו לפי התחזיות על ירידה במלאים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 57.98 דולר לחבית, עלייה של 64 סנט או 1.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים למסירה בפברואר, אשר הופכים לקובעים החל ממחר, נסגרו במחיר של 58.09 דולר לחבית - עלייה של 4 סנט.



ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, ירדה ב-5.7% במחזור מסחר גבוה מהרגיל - לאחר שבמהלך המסחר נפלה למחיר של 19.63 דולר למניה - שפל של 18 שנים. הירידה במניית ענקית הרכב באה על רקע שובם של החששות מפני פשיטת רגל של החברה, כמו גם תחזית שפירסמה היום טויוטה היפאנית, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם, לפיה תתפוס לראשונה את מקומה של GM כיצרנית הרכב הגדולה בעולם בשנת 2006.



מורגן סטנלי (סימול MWD), יועץ המיזוגים והחתם השני בגודלו בעולם, דיווח על גידול של 49% ברווח ברבעון הרביעי, בהובלת עלייה בהכנסות בחטיבת בנקאות ההשקעות והמסחר. הרווח הנקי בתקופה המדווחת הסתכם ב-1.79 מיליארד דולר, לעומת 1.2 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. ההכנסות גדלו ל-6.96 מיליארד דולר. במקביל הודיע היום מורגן על רכישת חטיבת כרטיסי האשראי גולדפיש, של הבנק הבריטי לוידס TSB, תמורת 1.76 מיליארד דולר. מניית מורגן עלתה ב-1.8%.



עוד בלטו במגזר הפיננסים: בר סטרנס (סימול BSC) שעלה ב-1.6%; ואמריקן אקספרס (סימול AXP) שעלתה ב-1%.



מנגד, במגזר התרופות נרשמו מימושים בעקבות העליות החדות שנרשמו בו אתמול. פייזר (סימול PFE), יצרנית התרופות הגדולה בעולם, ירדה ב-1.4%; מרק (סימול MRK) איבדה 0.7%.



במגזר הטכנולוגיה בלטו לרעה מניות ציוד התקשורת. יצרנית ציוד הרשתות JDS יוניפייז (סימול JDSU) ירדה ב-2.8%; נורטל (סימול NT) איבדה 3.8%; לוסנט (סימול LU) ירדה ב-4.8%.



ספרינט נקסטל (סימול S), חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, הודיעה היום על רכישת חברת הסלולר המסונפת הגדולה ביותר שלה, נקסטל פרטנרס (סימול NXTP) תמורת 6.5 מיליון דולר. מניית נקסטל פרטנרס עלתה ב-5.7%; מניית ספרינט נקסטל ירדה ב-0.8%.



EDS (סימול EDS), ספקית שירותי המחשוב השנייה בגודלה בארה"ב, עלתה ב-2.7%, לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העלה את המלצתו למניה מ"משקל שוק" ל"משקל יתר", על רקע הערכתו כי היקף ההזמנות שקיבלה החברה גדל ב-20% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully