וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת פרויקט החממות הטכנולוגיות: "עשרות פרויקטים חדשים לא יאושרו עד מאי בגלל עיכוב אישור תקציב המדינה"

עודד חרמוני

21.12.2005 / 8:18

פרידור הסבירה אתמול ל-TheMarker כי גם חברות חממה חדשות שאושרו בחודשיים האחרונים על ידי מנהלת החממות מהתקציב המיועד ל-2006, לא יוכלו ככל הנראה לקבל סיוע מהמדינה



משבר תקציבי חדש בחממות הטכנולוגיות. מנהלת פרויקט החממות הטכנולוגיות בלשכת המדען הראשי, רינה פרידור, הודיעה בכנס סגור שהתקיים אתמול בחממת יוזמות העמק, כי עליהם להתכונן לכך שלא יקבלו את התקציבים המובטחים להם למימון פרויקטים חדשים כפי שתיכננו עד מאי 2006. פרידור הסבירה לאנשי החממות כי הם יצטרכו לממן מתקציב החממה את חלקה של המדינה (85% מכל פרויקט) עד לאישור תקציב המדינה הצפוי במאי, זאת מאחר שעד אז היא אינה יכולה לחתום על כתבי אישור לפרויקטים חדשים.



פרידור הסבירה אתמול ל-TheMarker כי גם חברות חממה חדשות שאושרו בחודשיים האחרונים על ידי מנהלת החממות מהתקציב המיועד ל-2006, לא יוכלו ככל הנראה לקבל סיוע מהמדינה כפי שהיא התחייבה לו, עד אמצע 2006, באם לא יימצא פתרון לבעיה באוצר.



תוכנית החממות זכתה להצלחה יחסית מתחילת השנה, כאשר חממת אופקים מכרה את חברת אומניווי והחממה בקרית שמונה מצויה לקראת הנפקה של חברה שלה בבורסה הישראלית.



פרידור הוסיפה כי מדובר בעשרות פרויקטים שייתקעו כתוצאה מהעיכוב, זאת במידה שהחממות לא ישאו בנטל המלא של ההשקעה בהן עד למועד אישור התקציב. "חברות חממות קיימות לא ייפגעו, כי אישרנו להן את תקציבי התמיכה לשנים הבאות מראש. ואולם חברות חדשות לא יוכלו להשתלב בחממות לפי המצב הנראה כרגע".



אם לא יהיה שינוי, הרי שפרק הזמן שתוכנית החממות לא יכולה לתמוך בפרויקטים חדשים יהיה כמעט שנה. בחודשים יולי עד ספטמבר הקפיאה מנהלת החממות את אישורם של פרויקטים חדשים בגלל היעדר תקציב לתמיכה בהם, למרות חוזה ההתקשרות שלה מול 12 החממות המופרטות, המחייב את שני הצדדים להשקיע בחמישה פרויקטים בשנה לפי המפתח של 85% מדינה ו-15% החממה.



המשבר התקציבי נפתר בסוף ספטמבר עם הבטחה לתקציב ב-2006 בהיקף של 140 מיליון שקל, והמנהלת שבה לאשר תוכניות. ואולם כאמור, בגלל העיכוב הצפוי באישור התקציב, האישורים הללו לא יסייעו בפועל בהשקעות עד לחודש מאי הקרוב.



"אין ספק שתזרים המזומנים של החממות והחברות ייפגע. גם היקף התקציב שנקבע ועדיין לא אושר לא יאפשר לנו לעמוד לגמרי בתוכניות שלנו. תקציב של 200 מיליון שקל הוא יותר ריאלי. אנו מקווים שהאוצר ימצא דרך לפתור את הבעיה עד מאי".



למרות המשברים התקציביים המלווים את מינהלת החממות, רק בשבוע שעבר החליטה הממשלה לתמוך בחממות שבירושלים ובחברות ההיי-טק שבבירה בהיקף של 50 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully