וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ מובילה הצעת רכש של 2.7 מיליארד דולר עבור השליטה בבנק גואנדונג דוולופמנט הסיני

סוכנויות הידיעות

21.12.2005 / 9:10

מדובר בהפרטה הראשונה של בנק ממשלתי בסין; סיטיגרופ, הניגשת למכרז עם שותפות סיניות, מתחרה בסוסייטה ג'נרלי הצרפתית ובחברת הביטוח הסינית פינג אן



סיטיגרופ מובילה הצעת רכש של לפחות 22 מיליארד יואן (2.7 מיליארד דולר) עבור 85% מגואנדונג דוולופמנט בנק (Guandong Development Bank) הסיני, כך לפי מקורות המעורים בעסקה לסוכנות הידיעות בלומברג. מדובר בהפרטה הראשונה של בנק ממשלתי בסין. סיטיגרופ מציעה לרכוש כ-45%-40% מהבנק הסיני, ויתר הנתח יחולק בין מספר שותפים סינים.



הבנק מתחרה בקבוצות אחרות כמו סוסייטה ג'נרלי הצרפתית ופינג אן אינשורנס הסינית. הקבוצות המתחרות, ככל הנראה, מוכנות לשלם מחיר גבוה עבור השליטה המלאה בהנהלת הבנק ובאסטרטגיה שלו, לדברי המקורות. סוסייטה ג'נרלי מעוניין ברכישת 25%-20% מבנק גואנדונג, לדברי אותם מקורות. ABN אמרו ההולנדי, השותף להצעת פינג אן, מעוניין בנתח של 5%.



סין אמנם מגבילה את הבעלות הזרה על הבנקים שלה ל-25%, אך לדברי המקורות, ייתכן כי הממשל יוותר על יישום תקנה זו, כיוון שהבנק זקוק להשקעה. לגואנדונג דוולופמנט חובות של 35 מיליארד יואן (4.3 מיליארד דולר) יותר מאשר נכסיו. ממשלת גואנדונג מתכוונת להזרים כ-30 מיליארד יואן על מנת לסייע בצמצום ההפסדים, על רקע הלוואות לא מסופקות.



לבנק הסיני 26 סניפים ונכסים בשווי 43 מיליארד דולר. במחוז גואנדונג בו יושב הבנק נרשמת ההכנסה הגבוהה ביותר לנפש אחרי בייג'ינג. דובר סיטיגרופ בהונג קונג נמנע מלמסור תגובה לבלומברג. כמוהו גם דובר פינג אן. דוברת גואנדונג דוולופמנט בנק לא הושגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully