וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי הון לאולמפיה ולוינשטין כתוצאה מכניסת משקיעים לחברת הנדל"ן נאנט

שלומי גולובינסקי

21.12.2005 / 10:32

אולמפיה תרשום רווח הון מיידי של חצי מיליון דולר ואילו לוינשטיין כ-660 אלף דולר; בנוסף, תכיר אולימפיה ברווח הון נוסף של 14 מיליון שקל



חברת הנדל"ן אולימפיה תרשום רווח הון של חצי מיליון דולר כתוצאה מהקצאת מניות שצפויה להשלים חברת נאנט נדל"ן, המוחזקת כיום בשיעור של כ-41% על ידי אולימפיה. כן, תרשום החברה רווח נוסף של מיליון וחצי דולר, אולם לא תכיר בו בשלב זה (רווח הון נדחה).



נאנט נדל"ן, המצויה בשליטתן של החברות הבורסאיות אולימפיה ולוינשטין, חתמה על הסכם להקצאת כ-16.3% (בדילול מלא) ממניותיה לקבוצת משקיעים. המשקיעים יזרימו אל קופתה של נאנט כ-31 מיליון שקל (כ-6.8 מיליון דולר) ובכך יחזקו את בסיסה ההוני של נאנט. ההקצאה משקפת לנאנט, העוסקת בייזום פרויקטים למגורים בוורשה ובבודפשט, שווי חברה של 35 מיליון דולר לפני ההקצאה (כ-41.8 מיליון דולר לאחר ההקצאה). לוינשטיין דיווחה כי תזקוף רווח הון של כ-660 אלף דולר.



כתוצאה מההקצאה יווצר לאולימפיה רווח הון של כ-9.2 מיליון שקל (כשני מיליון דולר), שכאמור לא כולו יוכר כרווח הון באופן מיידי. אל רווח זה יצטרף רווח הון של כ-14 מיליון שקל, שאולימפיה תוכל לזקוף לזכותה כעת, מאחר שההקצאה מבטלת תנאים מתלים מסויימים שנקבעו בהסכם ההשקעה של חברת לוינשטין במניות נאנט מחודש דצמבר 2004.



בהסכם עם חברת לוינשטין, המחזיקה בכ-33% ממניות נאנט, נקבע מנגנון להתאמת התמורה הסופית בעבור מניות נאנט שרכשה על פי ביצועים עתידיים של נאנט. בין היתר, על פי אותו הסכם, ביצוע הקצאה פרטית של מניות לצד שלישי מבטלת את תנאי ההתאמה ומאפשרת לאולימפיה להכיר ברווח ההון כתוצאה מההקצאה ללוינשטין. עם ביטול מנגנון התמורה יוסר גם השיעבוד לטובת לוינשטין על חלק ממניות נאנט.



נאנט דיווחה בשבוע שעבר על חתימת הסכם שיתוף פעולה נרחב עם בית ההשקעות הבינלאומי, ליהמן ברדרס. על פי ההסכם, יקימו נאנט וליהמן ברדרס מיזם משותף, שישקיע בפרויקטים חדשים שתיזום נאנט במזרח אירופה. כמו כן, בשלב ראשון, צפוי ליהמן ברדרס להשקיע כ-90 מיליון שקל בשני פרויקטים בוורשה בהם מעורבת נאנט. ההשקעות בשני הפרויקטים עשויות להניב לאולימפיה רווחי הון של כ-17 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully