וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט מנסה לרכך את דבריו: "שכר הלימוד באוניברסיטאות צריך להיקבע כך שיינתן סיוע לסטודנטים משכבות מצוקה"

TheMarker

21.12.2005 / 11:30

אולמרט עורר אתמול סערה כשאמר כי במסגרת המלחמה בעוני תישקל האפשרות להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות, כדי לממן מלגות לימוד ומחיה לסטודנטים נזקקים



שר האוצר, אהוד אולמרט, אומר היום כי שכר הלימוד באוניברסיטאות צריך להיקבע כך שיינתן סיוע לסטודנטים משכבות מצוקה. סבסוד שכר הלימוד, לדבריו, לא יכול להיעשות בצורה שווה לסטודנטים בעלי רקע כלכלי איתן ולכאלה שבאים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות.



אתמול אמר אולמרט כי במסגרת המלחמה בעוני תישקל האפשרות להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות, כדי לממן מלגות לימוד ומחיה לסטודנטים נזקקים.



הצעתו של אולמרט עוררה ביקורת חריפה. ח"כ יולי תמיר (עבודה) - המקדמת תוכנית למימון שכר לימוד המבוססת על הלוואות נוחות להחזרה (כאשר הסטונדט סיים את לימודיו והחל להשתכר כגובה השכר הממוצע במשק) - אמרה כי "אולמרט בוחר לדבוק דווקא בתוכנית מיושנת שפוגעת בסטודנטים ובנגישות הצעירים למוסדות".



"נתניהו אמנם פרש מהאוצר אבל הוא חי ובועט במשרד האוצר ושמו עכשיו הוא אהוד אולמרט", אמר ח"כ לשעבר, יוסי שריד, "אולי אולמרט אינו יודע, הסטודנט הישראלי עדיין משלם יותר שכר לימוד מכל עמיתיו באירופה. מי שמנהיג שכר לימוד יותר גבוה במסווה של 'שכר לימוד דיפרנציאלי' הופך את ההשכלה הגבוהה לנחלת עשירים בלבד".



"פתרונו של אולמרט לבעיית העוני דרך העלאת שכר הלימוד תעצים ותנציח את הפערים בחברה, תעודד את 'מדיניות המגיע לי'", אמר יו"ר ארגון הסטודנטים, גל דאי. "רק דרך הצגת תעודת מסכנות יוכלו הסטודנטים להגיע ללימודים גבוהים". לדברי יו"ר התאחדות הסטודנטים, אסף שגב, "אולמרט מנסה למנף את מערכת הבחירות שלו על חשבון הסטודנטים. הסטודנטים בישראל מאבטחים, ממלצרים ושוטפים רצפות, ופשוט מגוחך להציע לפגוע דווקא בהם. אני מציע לחלופין להעלות את המס על סיגרים".



היום טוען אולמרט כי הוא לא הביע אתמול עמדה בדבר העלאה או הורדה של שכר הלימוד אלא הציג עקרון על פיו יש לקבוע את שכר הלימוד באופן דיפרנציאלי, כך שבמערכת ההשכלה הגבוהה יוכלו להשתלב גם סטודנטים מרקע כלכלי נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully