וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיגייט ומקסטור - שתי שחקניות מרכזיות בשוק כונני המחשב מתמזגות בעסקה של 1.9 מיליארד דולר

TheMarker

21.12.2005 / 11:38

סיגייט, המובילה בשוק כונני המחשב, תרכוש את מקסטור - השלישית בשוק הכוננים - בעסקת מניות המייצגת פרמיה של כ-60% על מחיר הסגירה של מניית מקסטון אתמול ; כך לפי "וול סטריט ג'ורנל"



יצרנית כונני המחשב סיגייט טכנולוג'י (סימול STX) הגיעה להסכם לרכישת מתחרתה מקסטור (סימול MXO) ב-1.9 מיליארד דולר במניות. כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", מפי מקורבים לעסקה. נציגי שתי החברות סירבו למסור תגובה ל"ג'ורנל". על העסקה עוד לקבל אישור רגולטורי, שאינו מובטח, כיוון שמדובר בשתי שחקניות מרכזיות בשוק הכוננים.



סיגייט מתכוונת להציע 0.37 מניות סיגייט עבור כל מניית מקסטור, בעסקה שצריכה קודם לקבל את אישור בעלי המניות, דיווחו המקורות. לפי מחיר שתי המניות אתמול בוול סטריט, מדובר בהצעה של כ-7.25 דולרים למניה - פרמיה של 60% על מחיר הסגירה של מניות מקסטור אתמול. סיגייט צופה כי המיזוג יביא לייעול פעילותה ולהגדלת הרווחים כבר לאחר שנת המיזוג הראשונה.



התחרות הקשה בתחום הכוננים למחשבים - אמצעי אכסון עיקרי בתחום המחשבים האישיים - הביאה למגמת קונסולידציה בענף. סיגייט, יצרנית הכוננים הגדולה בעולם, היא ממובילות המגמה, שהחלה כבר בסוף שנות ה-80'. שתיים מרכישותיה הגדולות הן של קונטרול דאטה ב-1989, ושל קונור פריפרלס ב-1996. גם למקסטור, הנאבקת על המקום השני בשוק, מספר רכישות גדולות, ביניהן רכישת חטיבת הכוננים של קואנטום ב-2001.



סיגייט היא כבר המובילה בשוק הכוננים, ומחזיקה בכ-30% ממכירות הכוננים ברבעון השני של 2005. מקסטור החזיקה ברבעון זה 13.5% מהשוק, ואיבדה את המקום השני לטובת וסטרן דיגיטל, שלה 17.6% מהשוק. כך לפי נתוני חברת המחקר iSupppli.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully