וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישיבת הסיעה: הליכוד אינה מפלגה קיצונית; נוביל מאבק בשחיתות

מזל מועלם

21.12.2005 / 12:04

סיעת הליכוד התכנסה הבוקר לראשונה מאז בחירת נתניהו; יו"ר הליכוד הודיע כי יפעל לשריין לשלום את המקום השני ברשימה; הסיעה דנה ביציאה מהממשלה - נתניהו פועל לכך שהשרים יתפטרו בתוך ימים



מאת מזל מועלם ושירות "הארץ"



יו"ר הליכוד החדש, ח"כ בנימין נתניהו, אמר הבוקר (בישיבת סיעת הליכוד, שהתכנס לראשונה מאז בחירתו, כי הליכוד אינה מפלגה קיצונית וכי יש לבער את השוליים הקיצוניים. נתניהו הודיע כי יפעל לשריין לשר החוץ, סילבן שלום, מקום שני ברשימת הליכוד לכנסת. כדי לאשר את השריון לשלום, יכנס נתניהו בתחילת השבוע את מרכז הליכוד. ההערכה היא שיהיה לכך רוב גדול. כמו כן, אמר נתניהו כי תוקם ועדה שתנסח את מצע המפלגה וכי הליכוד יוביל מאבק נגד השחיתות.



עניין נוסף שתדון בו הסיעה הוא מועד יציאת שריה מהממשלה. נתניהו פועל לכך שהשרים יתפטרו בתוך ימים. השרים דני נוה, לימור לבנת וסילבן שלום טוענים, בניגוד לנתניהו, שאין טעם למהר ולוותר על המשרדים שבידי הליכוד. לאחר הדיון היום תתקבל החלטה בעניין זה. ייתכן ששרי הליכוד יעזבו את הממשלה בעוד שבועיים, לאחר בחירת רשימת הליכוד לכנסת.



עניין אחר שיידון היום הוא ממשלה חלופית, באמצעות חתימות של 61 חברי כנסת, אף שגוברות ההערכות שהסיכויים להקמתה קלושים. נתניהו שוחח אתמול עם כל שרי הליכוד בעניין זה, ובכוונתו לקיים פגישות אישיות עם כל חברי הסיעה.

נתניהו ושלום קיימו אמש פגישה שארכה כשלוש שעות והוגדרה "מצוינת" בפי מקורביהם. נתניהו הודיע לשלום על מכוונתו לשריין את מקומו השני, והשניים החלו לתכנן מתווה לעבודה משותפת, הכולל מצע שיגבשו שניהם, בתחום המדיני והחברתי-כלכלי. נתניהו ושלום שוחחו אתמול כמה פעמים בטלפון. נתניהו אותת לשלום שהוא מעוניין לעבוד במשותף ולקיים פגישה מוקדמת ככל האפשר, כדי לאותת לפעילי הליכוד שיש אחדות בצמרת.



נתניהו גם החל בסדרת מהלכים למרכז את עצמו ואת הליכוד, כדי להימנע מדימוי "פייגליני" קיצוני, ולבלום נטישה של פעילים וראשי סניפים לקדימה. המטרה הראשונה שסימן היא מאבק ב"פייגלינים" והוצאתם מהליכוד. כבר אתמול ביקש לקבל חוות דעת משפטית על האפשרויות החוקיות לסילוק משה פייגלין ותומכיו מהתנועה. אחת הדרכים הנבחנות היא שינוי חוקת הליכוד, כך שתמנע מבעלי עבר פלילי להיות חברים בה (פייגלין הורשע בהמרדה וריצה חצי שנת מאסר).



בשיחות סגורות אמר אתמול נתניהו שיש למצוא דרך להרחיק את "הפייגלינים", הגורמים נזק, פוגעים במותג "ליכוד" ומכשילים אותו. נתניהו אמר שהוא מתכוון "לנקות את התנועה מגורמים פליליים ושליליים שחדרו אליה, ולהפוך אותה שוב לגורם שיוביל וישפיע על עתיד המדינה". בכך כיוון גם לאנשים כמו שלומי עוז, מקורבו של ח"כ עומרי שרון, שלדעתו פוגע בתדמית התנועה, בשל עברו הפלילי.



כבר אתמול הפיצו מובילי הקמפיין של קדימה את הסטיקר "פייגליניהו", ואנשי ראש הממשלה אריאל שרון אמרו, שאחרי בחירת נתניהו ברור שהליכוד הרוס ובקרוב מאוד תהיה נטישה גדולה של פעילי ליכוד לקדימה. ההערכה היא כי לאחר בחירת רשימת הליכוד, ב-3 בינואר, תומכי שרון בליכוד יעזבו לקדימה, שכן כבר השפיעו על הרכב הרשימה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully