וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה משך את חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

אסף בר-שי

21.12.2005 / 14:16

היו"ר המיועד של הרשות החדשה, אבי נאור: המשמעות היא מותם של 200 איש על כבישי ישראל; שטרית: האוצר מסרב לעגן תקציב עצמאי של הרשות בחוק; ועדת הכלכלה: את שטרית מעניינת שליטה בתקציבים



שר התחבורה מאשים את משרד האוצר וועדת הכלכלה מאשימה את שר התחבורה, אבל השורה התחתונה היא ששר התחבורה מאיר שטרית משך את הצעת חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפני אישורה היום בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.



בעקבות משיכת החוק, אפסו הסיכויים להעביר חוק שכזה לפני הבחירות הקרובות. היו"ר המיועד של הרשות החדשה, אבי נאור, אמר בעבר כי אם החוק לא יעבור לפני פיזור הכנסת, עשוי גיבושו מחדש של החוק לקחת שנה ויותר. "אם אנחנו מאמינים בהמלצות של ועדת שיינין, כי אז משמעותה של דחיית החוק בשנה, היא מותם של 200 איש על כבישי ישראל," אמר נאור.



חוק הרשות הלאומית הוא הפרשנות הממשלתית להמלצות וועדת שיינין, ליצירת תוכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים. בראשות הוועדה, שאותה מינה שטרית, עומד הכלכלן ד"ר יעקב שיינין. ההמלצה המרכזית היתה להקמת רשות לאומית חדשה לבטיחות בדרכים, שתקציבה יגיע מהיטל שייגבה מהציבור, בשיעור של 9% מעלות ביטוח החובה - כ-150 שקלים בשנה.



אנשי ועדת הכלכלה, בראשותו של ח"כ אמנון כהן, סירבו לאשר את החוק מהסיבה המרכזית שהוועדה איננה מוכנה להטלת אגרה חדשה על הציבור. טענה נוספת של הוועדה היתה, כי במתכונתו הנוכחית של החוק, כפי שהוגש לוועדה, קוזזו סמכויות רבות מהרשות הלאומית החדשה שהופיעו בהמלצות ועדת שיינין. כהן טוען שמשרד האוצר מסכים לשלם את הסכום הנדרש לפעולת הרשות, אך שטרית איננו מוכן לקחת אותו בשל מלחמה על שליטה בתקציבים, כדברי כהן.



שר התחבורה מצדו טוען, שלמרות סיכומים עם משרד האוצר, ללא קביעה בחוק שתקציב הרשות יגיע מהאוצר, לא תהיה עצמאות פעולה לרשות. "לצערי", אמר שר התחבורה, "באוצר סירבו לעגן זאת בחקיקה, והעדיפו לסכם הבנה זו בצורה בלתי מחייבת לטעמי". אנשי שטרית רמזו כי העובדה שחברי ועדת הכלכלה מסרבים להטיל את אגרת הבטיחות על הציבור, קשורה בתקופה הנוכחית של קדם בחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully