וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות לאחר פרסום נתוני התמ"ג; מקסטור מזנקת ב-42.5% לאחר רכישתה

מיכל רמתי

21.12.2005 / 17:15

קלפיין יורדת ב-11.3% לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל; נייקי יורדת ב-4.7% לאחר שפירסמה תחזיות מאכזבות



עליות נרשמות במדדים העיקריים בוול סטריט למרות תיקון התמ"ג כלפי מטה. בשוק איגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות נרשמות ירידות. התשואה על איגרות החוב הממשלתיות לעשר שנים עולה ב-0.016% ל-4.482%. מספר מיזוגים ורכישות הובילו עליות במדדים.



צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון השלישי היתה נמוכה מההערכות הקודמות, והאינפלציה גבוהה יותר. כך עולה מנתוני משרד המסחר האמריקאי. התמ"ג של ארצות הברית צמח ב-4.1% ברבעון השלישי, ולא ב-4.3%, כפי שהראו הערכות קודמות של משרד המסחר האמריקאי. עם זאת, עדיין מדובר בצמיחה המהירה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2004. כלכלנים בוול סטריט לא צפו שינוי בשיעור הצמיחה בדו"ח הסופי.



מדד המחירים לצרכן, המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE), תוקן כלפי מעלה, ל-3.7%, לעומת הערכה ראשונית של 3.6%. מדד הליבה של המחירים לצרכן על בסיס הצריכה הפרטית - המדד המועדף על הבנק הפדרלי בקבלת החלטות הריבית - עלה ב-1.4% ברבעון. מדד הליבה מראה, כי אין חשש רב מאינפלציה, אך הבנק הפדרלי אותת על דאגתו ממחירי האנרגיה הגבוהים, שאינם נכללים במדד הליבה.



יצרנית כונני המחשב מקסטור (סימול MXO) מזנקת ב-42.5% לאחר שמתחרתה סיגייט טכנולוג'י (סימול STX) הסכימה לרכוש אותה בכ-1.9 מיליארד דולר במניות. סיגייט יורדת ב-1.6%. על העסקה לקבל אישור רגולטורי, שאינו מובטח, כיוון שמדובר בשתי שחקניות מרכזיות בשוק הכוננים. סיגייט הציעה 0.37 מניות סיגייט עבור כל מניית מקסטור. לפי מחיר שתי המניות אתמול בוול סטריט, מדובר בהצעה של כ-7.25 דולרים למניה - פרמיה של 60% על מחיר הסגירה של מניות מקסטור אתמול. סיגייט צופה, כי המיזוג יביא לייעול פעילותה ולהגדלת הרווחים כבר לאחר שנת המיזוג הראשונה.



חברות הציוד הרפואי האמריקאיות אלרגן ואינאמד הסכימו למיזוג שעשוי להגיע לשווי של יותר מ-3 מיליארד דולר. אלרגן (סימול AGN) תשלם עבור כל מניית אינאמד 84 דולר במזומן או 0.8498 מניות אלרגן. אלרגן יורדת ב0.1%. אינאמד עולה ב-0.9%.



חברת קלפיין (סימול CPNL) ממשיכה לצנוח ויורדת ב-11.3% לאחר שהודיעה על פשיטת רגל. קלפיין, אחת משתי המתחרות הבולטות של קבוצת אורמת בשוק האנרגיה הגיאותרמית בארצות הברית, הגישה אמש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11). החברה כורעת תחת חובות בסך 17 מיליארד דולר ומופעל עליה לחץ משפטי מצד הנושים. מניית קלפיין צנחה אתמול בוול סטריט ב-16%.



אלקטרוניקס ארטס (סימול ERTS) יצרנית משחקי המחשב המובילה בעולם, עולה ב-1.6% למרות שדיווחה כי מכירותיה בעונת החגים, ולפיכך ברבעון, יהיו נמוכות מהתחזית המקורית. EA אינה חברת המשחקים היחידה הסובלת מעונת חגים פושרת. חברת המחקר NPD דיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 18% במכירות משחקי המחשב בנובמבר לעומת נובמבר 2004. בשבוע שעבר דיווחה אקטיוויז'ן, יצרנית משחקי המחשב השנייה בשוק, על החמצת תחזיותיה בעונת החגים.



יצרנית ההנעלה והביגוד נייקי (סימול NKE) יורדת ב-4.7% לאחר שדיווחה על תוצאותיה הרבעוניות. החברה דיווחה על עלייה של 15% ברווח הרבעוני ועלתה על התחזיות בשורה זו. עם זאת, דיווחה נייקי גם על ירידה בהזמנות המוצרים העתידיות, המצביעות על עסקיה בעתיד. גם חששות מעלות גבוהה של חומרי גלם הכבידו על מניית נייקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully