וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג העניקה דירוג Aa2 לפיקדונות וכתבי התחייבות של בנק דיסקונט בסך של 4.3 מיליארד שקל

אסף רותם

21.12.2005 / 17:48

גיל גזית, מנכ"ל מדרוג: "התרומה הגבוהה והיציבה של המגזר הקמעונאי מחזקת את יציבות הרווחים; יתרת החובות הבעייתיים עדיין גבוהה ומהווה סיכון מהותי לרווחים"



חברת מידרוג העניקה דירוג Aa2 (שווה ערך AA) לפיקדונות ולכתבי התחייבות הנדחים שבמחזור של בנק לישראל, אשר הונפקו ישירות ובאמצעות דיסקונט מנפיקים בע"מ בסך של 4.3 מיליארד שקל. להערכת מידרוג, החלפת ההנהלה והשינויים הארגוניים היו בין הגורמים שהובילו לשיפור איכות תיק האשראי ודרכי ניהולו, להתייעלות במצבת כוח האדם, ולמפנה ברווחיות הבנק ובהלימות ההון שלו.



לפי סקירת מדרוג, לדיסקונט נתח שוק של כ-15% באשראי לציבור וכ-19% בפיקדונות הציבור, ומעמד דומיננטי במגזר הקמעוני. האסטרטגיה העסקית בבנק התמקדה בשנים האחרונות בשיפור הרווחיות והיעילות התפעולית תוך צמיחה שמרנית בהיקף האשראי. השינויים בדרג הניהולי בבנק בתחילת העשור הנוכחי לוו בתמורות ארגוניות שנועדו לשפר את ניהול הסיכונים בבנק, ובפרט את ניהול האשראי בחטיבה העסקית.



להערכת מדרוג, האסטרטגיה של הבנק אופיינה בשמרנות יחסית שמנעה ממנו לנקוט בצעדים אסטרטגיים מהותיים, בין השאר בשל הבעלות הממשלתית על הבנק. אסטרטגיית הצמיחה של הבנק עשויה להשתנות בשנים הקרובות, כתוצאה משתי התפתחויות משמעותיות שאירעו בשנה האחרונה: מכירת גרעין השליטה בבנק למשקיעים פרטיים וחתימה על הסכם עקרונות למכירת חברות הנכסים שבבעלות הבנק.

לדברי גיל גזית, מנכ"ל חברת מידרוג: "בנק דיסקונט הינו הבנק השלישי בגודלו בישראל המחזיק בנתח שוק גבוה באשראי ובפיקדונות הציבור. התרומה הגבוהה והיציבה של המגזר הקמעונאי להכנסות ולרווח מחזקת את יציבות רווחי הבנק. חלה נקודת מפנה חיובית ברווחי הבנק כתוצאה מירידה בהיקף ההפרשות לחובות מסופקים. יתרת החובות הבעייתיים, ובפרט החובות שאינם נושאים הכנסה, עדיין גבוהה ומהווה סיכון מהותי על רווחי הבנק".



לדברי גזית, הבנק מציג שיפור עקבי בכל האינדיקטורים של איכות האשראי: "שיפור באקלים הכלכלי והביטחוני בישראל, התורם לחיזוק הסביבה העסקית בה פועלת מערכת הבנקאות, ולשיפור בכושר ההחזר של הלווים. עם זאת, ענף הנדל"ן, שמשקלו באשראי במערכת ובבנק גבוה מאוד, מוסיף להציג חולשה ולהוות מרכיב משמעותי בחובות הבעייתיים של הבנק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully