וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון נסגרה בשיא של 4 שנים על רקע עליות במגזר הכרייה והנפט

רונן סרברניק

21.12.2005 / 20:23

פרנקפורט עלתה ב-0.8%; פאריס עלתה ב-1%; BHP ביליטון עלתה ב-1.7%; ריו טינטו עלתה ב-2.2%



בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים. בורסת לונדון עלתה ב-0.7% לשיא של 4 שנים, על רקע עליות במגזר הכרייה. פרנקפורט עלתה ב-0.8%; פאריס עלתה ב-1%, לאחר שדיווחה על עלייה חדה מהצפוי בצריכה הפרטית בנובמבר.



היורו התחזק מול הדולר ומול מרבית המטבעות המרכזיים, על רקע הערכות כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יעלה את הריבית פעמיים נוספות בשנה הבאה. היורו התחזק מול הדולר ב-0.3% לרמה של 1.1896 דולר ליורו.



הצריכה הפרטית בצרפת עלתה ב-1.1% בנובמבר לעומת אוקטובר - עלייה חדה מהצפוי. לעומת נובמבר 2004, נרשמה עלייה של 3.2% בצריכה הפרטית. באוקטובר נרשמה ירידה של 0.6% בצריכה הפרטית בצרפת. הגידול בצריכה הפרטית עשוי להתגבר, על רקע ירידה צפויה בשיעור האבטלה בצרפת והצמיחה הכלכלית המהירה מהצפוי.



במגזר הכרייה נרשמו עליות בהובלת BHP ביליטון (סימול BLT.L) וריו טינטו, שחתמו על הסכם אספקת ברזל לחברת ניפון סטיל היפאנית. BHP עלתה ב-1.7%; ריו טינטו (סימול RIO.L) עלתה ב-2.2%. במגזר הנפט נרשמו עליות על רקע העלייה במחירי הנפט הגולמי. בריטיש פטרוליאום (סימול BP.L) עלתה ב-0.8%; טוטאל (סימול FP.PA) עלתה ב-0.7%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L) עלתה ב-1.3%.



יצרנית התרופות הגרמנית באייר (סימול BAY.DE) עלתה ב-2.8%, לאחר שזכתה במשותף עם חברת אוניקס באישור לטיפול לסרטן הכליות Nevaxar.



פיליפס ההולנדית (סימול PHIA.AS) עלתה ב-0.3%, אף שדיווחה כי תרשום הפרשה של 460 מיליון יורו (546 מיליון דולר) ברבעון הרביעי על רקע הפסדי המיזם LG פיליפס דיספלייז, שהקימה ביחד עם LG הדרום קוריאנית.



חברת ההנדסה סימנס (סימול SIE.DE) עלתה ב-0.2%, על רקע הערכות כי תמכור חלק מחטיבת השירותים העסקיים שלה לפוג'יטסו סימנס קומפיוטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully