וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור של עורך דין שגנב עשרות אלפי דולרים מעובדת ניקיון מרומניה

עמית בן-ארויה

21.12.2005 / 20:27

עדי כרמי גם סייע לעובדת להישאר בישראל בתירוצים כגון מחלת סרטן שבה לקתה כביכול; עורך הדין הורשע בגניבה, שבועת שקר ניסיון לקבלת דבר במרמה



בית המשפט המחוזי בירושלים דחה השבוע את ערעורו של עורך דין עדי כרמי על הרשעתו בגניבת כספים של עובדת זרה מרומניה. בית המשפט הותיר על כנו את גזר הדין שניתן בבית משפט השלום בירושלים - שמונה חודשי מאסר בפועל ועשרה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.



על פי כתב האישום, במשך שנים נתנה העובדת אמון בכרמי, ואת שכרה מעבודות ניקיון הפקידה בידיו. כרמי אף סייע לה להשאר בישראל בתירוצים כגון מחלת סרטן שבה לקתה כביכול. כרמי הואשם, כי במאי 1994 הגיש למשרד הפנים שתי בקשות בשמה להארכת השהות בישראל. התובע, עורך דין דני ויטמן, טען כי כרמי צירף אישור רפואי אמיתי שנועד ללקוחה אחרת שלו וזייפו עבור העובדת.



בשלהי 2004 הורשע כרמי בבית משפט השלום בירושלים בעבירות של גניבה בידי מורשה ושידול לשבועת שקר. בערכאה זו, הוא זוכה מעבירה של זיוף בכוונה לקבלת דבר בנסיבות מחמירות ומעבירה של ניסיון לקבלת דבר במרמה. כרמי החזיר לאישה את רוב הסכום שגנב (54 אלף דולר מתוך 70 אלף דולר) כחלק מהסדר פשרה בתביעה אזרחית שהגישה נגדו.

עו"ד כרמי ערער לבית המשפט המחוזי, וטען כי לא התגבש אצלו "היסוד הנפשי הנדרש לשם הרשעה בפלילים". לדבריו, זיוף מסמך רפואי בוצע על ידי העובדת ולא על ידו, והוא רק שימש זרוע ארוכה לצורך הגשת המסמכים למשרד הפנים.



עוד טוען כרמי, כי העובדת היא עדת מדינה והובטחה לה אשרת שהייה בארץ בתמורה לעדות. לדבריו, עובדה זו מקהה את מהימנותה ומצביעה על האינטרס הברור בעדות. מאידך, המדינה טענה שהמסמכים שנתפסו אצל כרמי הינם עדות אילמת לאשמתו.



בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של כרמי. השופטים קיבלו את עמדת המדינה ואף החליטו להרשיעו בעבירה נוספת - ניסיון לקבלת דבר במרמה. לדעת השופטים, מיכאלה שידלובסקי-אור, עוני חבש ויעקב צבן-כרמי, הוא זה שעודד את העובדת לחתום על תצהיר שקרי ביחס למצבה הבריאותי. השופטים קבעו, כי הראיות הנוספות לעדותה של העובדת מספקות כדי להוכיח את אשמתו של עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully