וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בעליות ובשיאים חדשים

אסף רותם

22.12.2005 / 17:33

אל על טיפסה ב-3%. אלביט הדמיה הוסיפה כ-2.4% על רקע הודעתה על חלוקת דיווידנד

בסיומו של יום מסחר הפכפך, ננעלו המדדים המובילים בעליות שערים קלות ובשיאים חדשים. לאחר פתיחה חיובית וירידות שערים קלות בהמשך, המסחר בבורסה בתל אביב שב להיסחר מעל קו המשווה, על רקע המלצה חיובית של דויטשה בנק לכלכלת ישראל. מדד המעו"ף סיים בעלייה של 0.3% לרמה של 826.8 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 0.2% ל-831.6 נקודות, שניהם שיאי כל הזמנים.

בסיכום השבוע, נראה כי רמות המחירים אליהן העפילו המדדים השנה לא גרמו לתחושת ורטיגו אצל המשקיעים. כאשר רק שבוע מסחר אחד נותר בדצמבר, אפשר לסכם עד כה את הראלי כמוצלח במיוחד.

המדדים המובילים עלו ב-5.3% בחודש האחרון של השנה עד כה. גם בשבוע הנוכחי, כמו בקודמו, רשמו המדדים עליות בארבעה מתוך חמשת ימי המסחר, והירידה יוחסה במלואה לחשש שיצר השבץ בו לקה ראש הממשלה שרון. דומה כי הבורסה, שאימצה את שרון בכל ליבה, עם מדיניותו הכלכלית בליכוד בתחילה ולאחר מכן עם התרוממותה של מפלגתו קדימה בסקרים, יוצאת מתוך נקודת הנחה אופטימית למדי בכל הנוגע לבריאותו של ראש הממשלה. עם התאוששותו של שרון, ויכולתו המופלאה לצחקק עם רופאיו, שבה הבורסה והתאוששה.

במניות המעו"ף, בלטה השבוע שטראוס עלית, שטיפסה כ-8% בשלושת ימי המסחר האחרונים, לאחר שהודיע כי היא שוקלת הנפקת מניות בלונדון, ובסה"כ השלימה עלייה שבועית של כ-6.2%.

דסק"ש, שבשבוע שעבר עלתה כ-11% לאור דיווידנד שתחלק סלקום, המשיכה את המומנטום החיובי, גם השבוע עם עלייה של כ-5.9%.

החברה לישראל נהנתה מהמלצה חמה מצד בית ההשקעות דש אייפקס, שהעלה את מחיר היעד שלה בכ-15% ל-1,900 שקל. בעקבות זאת, השלימה החברה זינוק שבועי של כ-7.9%.

אפריקה ישראל ירדה היום 0.1%, למרות שנודע כי הצטרפה לפולאר בינלאומי, מקבוצת פולאר השקעות, להשקעה בעסקת הענק בפארק השעשועים הארד רוק בארה"ב, שעתיד להיפתח במהלך שנת 2008 בהשקעה כוללת של כ-360 מיליון דולר. פולאר השקעות איבדה כ-1.3%. עם זאת, בסיכום השבוע, אפריקה טיפסה השבוע 3% ונהנתה ממימוש מוצלח של נכסים בקנדה והמלצה חמה של לידר על אפריקה נכסים, שעלתה יותר מ-11% השבוע.

אל על קפצה ב-2.7% לאור הפרסום ב-TheMarker כי תסיים את 2005 עם רווח של יותר מ-100 מיליון דולר - כך העריך בכיר בחברה. מנכ"ל אל על, חיים רומנו, שקיים באחרונה סדרת מפגשים סגורה עם המנהלים ועובדי החברה, רמז אף הוא על התוצאה העסקית הטובה מאוד של אל על השנה. רומנו היה מנוע מלנקוב בסכום המדויק, כיוון שאל על היא חברה אשר נסחרת בבורסה וחשיפת הנתון אסורה. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אל על ברווח שיא של 63.6 מיליון דולר.

חברת התרופות אקס.טי.אל עלתה 3.5% על רקע תוצאות חיוביות בשלב השני בניסוי הקליני בתרופה HepeX-B. השלב השני (phase II) של הניסוי הקליני בחן את HepeX-B כתרופה למניעה של הידבקות חוזרת בווירוס הצהבת מסוג B בחולים שעברו השתלת כבד. אקס.טי.אל 7.8% בסיכום שבועי.

אלביט הדמיה התחזקה ב-2.4% על רקע ההודעה כי החברה תחלק דיווידנד של 130 מיליון שקל. זאת, בעקבות המימושים האחרונים של החברה באירופה והצגת רווח נקי של 78 מיליון שקל ברבעון השלישי.

אקזיט נוסף ל-GTC פולין - החברה מכרה מחצית ממרכז קניות בקראקוב שבפולין תמורת 70 מיליון יורו וצפויה לרשום רווח הון של של 11 מיליון יורו. העסקה תושלם ברבעון הראשון של 2006 וזכויות הניהול יישארו בידי GTC. המניה הגיבה בעלייה של 4.6%.

בקרב המניות הדואליות, אודיוקודס טיפסה 2.2% על רקע פער חיובי, והשלימה זינוק של יותר מ-9% השבוע. מניה דואלית נוספת שבלטה היא נייס, שהשלימה עלייה שבועית של כ-6%. טבע הוסיפה היום 0.6% על רקע פער צנוע יחסית ומסכמת שבוע מכובד נוסף, בו טיפסה כ-1.8%.

לאחר שעלתה אמש 3.4%, על רקע בקשה לכינוס נכסים מצידה של יצרנית החשמל האמריקאית קלפיין, התממשה היום אורמת ב-1.4%. עם זאת, את השבוע יכולים לסכם בעלי המניות של אורמת בחיוב, עם תשואה של כ-4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully