וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מתחזקת כיצואנית מכוניות - לראשונה ייצאה יותר מכוניות מאשר ייבאה

סוכנויות הידיעות

22.12.2005 / 9:01

כך מדווחת סוכנות הידיעות הסינית סינחואה; ב-10 החודשים הראשונים של השנה גדל ייצוא המכוניות מסין ב-133.5%; שוקי היצוא העיקריים של סין: סוריה ואלג'יריה



סין היתה לראשונה ליצואנית נטו של מכוניות ומשאיות, על רקע גידול של 133.5% ביצוא המכוניות ב-10 החודשים הראשונים של השנה. סין ייצאה ב-10 החודשים הראשונים של השנה 7,000 כלי רכב יותר מאשר ייבאה, לפי סוכנות הידיעות הסינית סינחואה. שוקי היצוא העיקריים של סין בינתיים הם סוריה ואלג'יריה.



הממשל הסיני מקדם צמיחה של יצרניות מכוניות מקומיות שיתחרו הן בשוק המקומי הפורח והן בשוק העולמי. יצרניות כמו ג'ילי גרופ וצ'רי אוטומטיב, החלו באחרונה לזכות בנתח בשוקי אסיה, אפריקה והמזרח התיכון, על רקע מחירי המכוניות הזולים שלהן - כ-10,000 דולר למכונית. צ'רי הודיעה זה מכבר על תכנית לשיווק מכוניות בארה"ב - החברה מתכוונת להציע 5 דגמים בארה"ב החל מ-2007, ומקווה להגיע למכירות של 2 מיליון מכוניות בשנה.



סינחואה לא דיווחה על מספר המכוניות שיוצאו מסין ב-2005, אך לדברי מייקל דאן, נשיא חברת הייעוץ אוטומוטיב ריסורסז אסיה, היצרניות הסיניות צפויות לייצא כ-125 אלף יחידות. לדבריו, כ-20%-25% מהיצוא יהיה של צ'רי וג'ילי. יתר היצוא מורכב בעיקר מטנדרים של חברות כמו צ'אנג אן והאפיי, שמחירם נע בטווח של 2,000-4,000 דולר בסין עצמה.



מכירות המכוניות המקומיות בסין מסתכמות בכ-5 מיליון מכוניות בשנה. רוב הדגמים הזרים מיוצרים גם הם בסין, או מורכבים באופן מקומי מחלקים מיובאים. עיקר הדגמים המיובאים הם מכוניות יוקרתיות יותר כמו הלקסוס של טויוטה, סדרה 7 של ב.מ.וו, ו-S Class של מרצדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully