וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת ניו זילנד מאיטה - הצמיחה ברבעון השלישי 2.7% בלבד

סוכנויות הידיעות

22.12.2005 / 9:32

ברבעון הקודם צמחה כלכלת ניו זילנד ב-3.1%; ריבית של 7.25% - הגבוהה במערב והתחזקות המטבע המקומי גרמו לשחיקה ברווחי היצוא; מגזר הבנייה למגורים הוא הגורם השני להאטה



הצמיחה בכלכלת ניו זילנד הואטה ברבעון השלישי, בעקבות התחזקות הדולר הניו זילנדי במחצית הראשונה של השנה, ששחקה את רווחי היצוא. כלכלת ניו זילנד, שהיקפה כ-97 מיליארד דולר, צמחה ברבעון השלישי ב-2.7% - הנמוכה ביותר בארבע השנים האחרונות - לעומת שיעור צמיחה של 3.1% ברבעון השני.



שר האוצר, מייקל קולן, אמר בראיון כי קיים חשש ממיתון, אבל הסיכוי לכך אינו גדול כי לבנק המרכזי יש מרווח למשחק עם הריבית. בשנתיים האחרונות העלה הבנק המרכזי את שיעור הריבית לשיא של 7.25%. הריבית בניו זילנד היא הגבוהה ביותר מבין המדינות בעלות דירוג האשראי המירבי של מודי'ס, וגבוהה ב-3% משיעור הריבית של הבנק הפדרלי האמריקאי.



הצמיחה ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני הייתה 0.2% - רק רבע מהצמיחה שצפה נגיד הבנק המרכזי, אלן בולארד, בשיעור של 0.8%. הצניחה בביקוש בנדל"ן למגורים היא הגורם השני, אחרי השחיקה ביצוא, שגרמה להאטה בצמיחה.



הדולר הניו זילנדי יורד ב-0.7% ל-67.30 מול דולר ארה"ב, זה היום החמישי ברציפות, לשפל של חמישה חודשים. מתחילת השנה ירד שערו ב-5.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully