וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה נכנסת כשותפה עם פולאר בפארק שעשועים בארה"ב

אסף רותם

22.12.2005 / 9:34

הפארק יוקם בדרום קרוליינה בהשקעה כוללת של 360 מ' ד'. זו פעם ראשונה שחברות ישראליות משקיעות בפארק בסגנון דיסני


אפריקה ישראל הצטרפה לפולאר בינלאומי מקבוצת פולאר השקעות להשקעה בעסקת הענק בפארק השעשועים הארד רוק בארה"ב, שעתיד להיפתח במהלך שנת 2008 בהשקעה כוללת של כ-360 מיליון דולר. פיני כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל ודובי וייס, מנכ"ל פולאר נדל"ן בינלאומי, חתמו במשותף בארה"ב על מזכר ההבנות לשיתוף פעולה במסגרת חברה שתשקיע בפארק השעשועים.

זו הפעם הראשונה שחברות ישראליות משתתפות בהשקעה בפארק שעשועים בסגנון דיסני. פארק הארד רוק יוקם על שטח של כ-600 דונם במדינת דרום קרוליינה באזור חוף מירטל (Myrtle Beach) המשתרע לאורך החוף המזרחי של ארה"ב, במדינת דרום קרוליינה.

וייס וכהן מסרו כי ההשקעה בפארק מהווה הזדמנות עסקית יחודית והיא תהווה חלק מהאסטרטגיה שלהן לפיזור וגיוון השקעותיהן בארה"ב.

הארד רוק נחשב לאחד המותגים המובילים בארה"ב בתעשיית המוסיקה והבידור ובבעלותו בתי מלון, בתי קזינו ובתי קפה. הארד רוק פארק ישלב אטרקציות ומוסיקה, כאשר חלק מהאטרקציות יכללו גם מופעי רוק ומוסיקה באמפיתיאטרון שייבנה בתוך הפארק ויכיל 12 אלף מקומות - בשיתוף עם תחנות טלוויזיה וכבלים מארה"ב.

פארקים מסוג זה הם בעלי רמות רווחיות ותזרימי מזומנים אשר אינן מוכרות בישראל. כניסה לפרויקט זה עשויה לפתוח בפני אפריקה לישראל ופולאר בינלאומי אפשרויות נוספות לתחום פארקי הענק בעולם, אליו טרם הצליחו להיכנס חברות ישראליות.

על פי מזכר ההבנות שנחתם בארה"ב יחזיקו אפריקה ישראל ופולאר בינלאומי בכ-38% (כ-19% כל אחת) מזכויות פרויקט הפארק והיקף השקעת ההון העצמי שיעמידו אפריקה ישראל ופולאר בינלאומי לפרויקט מוערך בכ-20 מיליון דולר (10 מיליון דולר כל אחת) - זאת מתוך סך השקעת הון עצמי של 30 מיליון דולר. יתרת המימון לפרויקט הפארק מתוכננת להתקבל על דרך גיוס מגורמים פיננסיים, באמצעות איגוח פרויקט הפארק.

פולאר בינלאומי וזיל פלדמן משתפים פעולה מזה מספר שנים בפרויקטי נדל"ן במנהטן וביצעו לאחרונה אקזיט מרשים מתאגיד המחזיק בזכויות על בניין מגורים במנהטן ברווח של כ-110 מיליון דולר, מזה כ-20 מיליון דולר לפולאר בינלאומי.

Myrtle Beach בו יוקם הפארק הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים בארה"ב ומשתרע על רצועת חוף של כ-70 ק"מ עם מזג אוויר נוח כמעט בכל ימות השנה. ברצועת החוף פועלים כ-500 בתי מלון וביחד עם תרבות הגולף המפותחת במקום מושכים מדי שנה כ-14 מיליון תיירים, כ-90% מהם אמריקאים. מספר התיירים באזור גדל מידי שנה בכ-10%, ולבד ממגרשי הגולף אין באזור פארק שעשועים או אטרקציה תיירותית משמעותית אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully