וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הביוטכנולוגיה ביולייט יוצאת היום להנפקה ציבורית בבורסה בתל-אביב

שלומי גולובינסקי

22.12.2005 / 9:43

החברה מתכוונת לגייס כ-20 מיליון שקל לפי שווי של כ-10 מיליון דולר; המנהלים הראשיים של קונסורציום ההנפקה - כלל פיננסים חיתום ופועלים אי.בי.אי



קבוצת ביולייט, המאגדת 4 חברות מתחום הביוטכנולוגיה, יוצאת היום להנפקה ציבורית בבורסה בתל אביב. החברה מתכוונת לגייס כ-20 מיליון שקל לפי שווי של כ-10 מיליון דולר. המנהלים הראשיים של קונסורציום ההנפקה הם כלל פיננסים חיתום ופועלים אי.בי.אי.



ביולייט מתכוונת לבצע את הגיוס במניות ובאופציות, כשתציע לציבור 100 אלף יחידות של 89 מניות רגילות, ו-100 כתבי אופציה ללא תמורה. המחיר המינימלי ליחידה יהיה 200.25 שקל. רשימת החתימות במכרז נפתחה היום (22/12) בשעה 08:30, והיא תיסגר בשעה 15:00.



ביולייט - שבשליטת ד"ר גל ארליך, ד"ר עמי איל, עו"ד רונית גרוס ועו"ד ריצ'ארד נמיר - שולטת בארבע חברות: אוביקיור, אלרג'יקה, זטיק ואופטוטק - העוסקות בפיתוח תרופות נגד השמנה, תרופות לטיפול באלרגיה, טכנולוגיה המאפשרת זיהוי תאים סרטניים והמפתחת מכשיר רפואי לטיפול בגלאוקומה בהתאמה. יו"ר החברה הוא עמוס ערן, מי שנמנה על מקימי חברת XTL הבורסאית.



החברה הבת של ביולייט, אוביקיור, מחזיקה בזכויות הבלעדיות לפיתוח תרופה נגד השמנה ועודף משקל, וזאת בהסתמך על מחקר של ד"ר ניר ברק. ד"ר ברק הינו מומחה בתזונה ובנוסף עוסק בפרמקולוגיה. ברק זיהה שהחומר הפעיל בתרופה לטיפול במחלת "מנייר", המשמשת מזה 40 שנה לטיפול בחולי בורטיגו (מחלת ים ביבשה), יכולה לשמש להרזיה, וקבוצת ביולייט מתכוונת לבצע שינוי התוויה לתרופה הקיימת.



על פי הערכות שונות, קהל היעד של התרופה נגד השמנה הם 300 מליון איש ברחבי העולם הסובלים מהשמנה, ביניהם כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת בארה"ב.



כפי שפורסם בשבועות האחרונים, החברה קיבלה אינדקציה מה-FDA לפיה תוכל לקבל פטור מהשלב הראשון - phase 1 - בהליך אישור תרופה נגד השמנה לשימוש בארה"ב. בכוונת חברת ביולייט להתחיל את שלב 2 (2phase) של התרופה לבקרה על משקל הגוף, כבר ברבעון השני של השנה הקרובה, וההערכה היא כי שלב זה יארך כ-9-6 חודשים.



בעלי המניות בחברה, עליהם נמנה ד"ר גל ארליך - העומד בראש משרד הפטנטים המוביל בישראל בתחום מדעי החיים - מתכוונים להשקיע בהנפקה כחצי מיליון דולר מכספם האישי. שלוש החברות האחרות בהן מחזיקה החברה הן אלרגיקה (100%), המפתחת תרופה לטיפול בסוגי אלרגיה; אופטוטק (אופציה לרכישת 86%), המפתחת מכשיר רפואי לטיפול בגלאוקומה; וזטיק (100%), המפתחת טכנולוגיה אבחנתית לצביעה וזיהוי של תאים סרטניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully