וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות ישקר ב-2005 - 1.25 מיליארד דולר; תשקיע השנה 105 מיליון דולר בישראל

אורה קורן

22.12.2005 / 7:01

ישקר תחנוך שני מפעלים בסין בהשקעה כוללת של כ-45 מיליון דולר; ההשקעות בישראל יתמקדו בהגדלת כושר הייצור ובהרחבת מפעל החברה באזור התעשייה בתפן; החברה מייצרת כלי חיתוך לעיבוד מתכות ב-60 מפעלים במדינות שונות, ונחשבת לאחת המובילות בעולם בתחומה



קבוצת ורטהיימר, המנוהלת על ידי איתן ורטהיימר, מתכננת השקעות בכ-150 מיליון דולר לפחות במפעליה ברחבי העולם, מהם 70% בישראל. ההשקעות בישראל יתמקדו בהגדלת כושר הייצור ובהרחבת מפעל החברה באזור התעשייה בתפן.



תוכנית ההשקעות של ישקר תיתוסף לשלוש השקעות גדולות שביצעה החברה ב-2005 בסין וביפאן.



בעוד כארבעה חודשים תחנוך ישקר שני מפעלים המוקמים בסין בהשקעה כוללת של כ-45 מיליון דולר. החברה פועלת בסין כבר כ-20 שנה. בחודשים האחרונים רכשה ישקר את החברה היפאנית יוניטק בהשקעה של כ-20-15 מיליון דולר, וזו כניסתה הראשונה לארץ השמש העולה.



הקבוצה הגדילה את מכירותיה ב-2005 לסכום הנאמד ב-1.25 מיליארד דולר לפחות. מתוכם, מכירות חברת ישקר - המייצרת כלי חיתוך - חצתה רמה של מיליארד דולר, וצופה הגדלה נוספת של היקף המכירות במהלך 2006. החברה מייצרת כלי חיתוך לעיבוד מתכות ב-60 מפעלים במדינות שונות, ונחשבת לאחת המובילות בעולם בתחומה.



חברת טכנולוגיית להבים - המייצרת חלקי מנועים למטוסים - מגדילה מכירות בקצב שנתי של 35% בשנה, וצפויה לסיים את 2006 עם מכירות בהיקף של 300 מיליון דולר.



טכנולוגיית להבים פועלת במשותף עם חברות הענק הבינלאומיות, רולס רויס ופראט אנד ויטני. ורטהיימר אמר באחרונה כי שתי החברות ציינו בפניו כי השותפות עם קבוצת ורטהיימר היא השותפות הטובה ביותר שלהן ברחבי העולם.



שלשום חנכו ראשי קבוצת ורטהיימר פארק תעשייה טכנולוגי ראשון בטורקיה. את הקמת הפארק יזם סטף ורטהיימר, שפרש לפני כ-20 שנה מהניהול השוטף של עסקי הקבוצה ומתמקד בהקמת פארקים תעשיתיים בישראל: בתפן, בתל חי, בלבון, בנצרת ובדלתון. הפארק הטורקי נחנך בהשתתפות נציגי ממשלת טורקיה, שסטף ורטהיימר נמנה עם יועציה הכלכליים האסטרטגיים.



החברה הוקמה ע"י סטף ורטהיימר, אך על פיתוחה עמל ב-20 השנה האחרונות בנו איתן, שבאמצעות רכישות של מתחרות השתלט למעשה על שוק כלי החיתוך לעיבוד שבבי בעולם. לישקר מפעלים בקוריאה, סין, הודו ווירג'יניה בארה"ב. לאחרונה גדלה הדומיננטיות של איתן ורטהיימר בניהול החברה באופן דרמטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully