וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הבלקברי RIM עלתה על התחזיות על אף המאבק המשפטי המאיים על סגירת השירות שלה

מיכל רמתי

22.12.2005 / 9:57

למרות שמספר המנויים החדשים ברבעון היה נמוך מהתחזיות המקוריות - עדיין נרשם גידול חד במספר זה; מניית RIM עולה במסחר האלקטרוני ב-6.3% לאחר פרסום התוצאות



יצרנית הבלקברי RIM (Research in Motion) דיווחה על עלייה של 33% ברווח הנקי ברבעון השלישי, על רקע גידול במכירות הבלקברי. אף כי הרווח הנקי - 120.1 מיליון דולר - היה גבוה מתחזיות האנליסטים, החברה הורידה את תחזיתה למספר המנויים החדשים לשירות בלקברי ברבעון הנוכחי, על רקע אי-ודאות בשוק לגבי תוצאות המאבק מול חברת NTP על פטנט הבלקברי.



RIM דיווחה על גידול של 53% בהכנסותיה ברבעון לעומת התקופה המקבילה, ל-560.6 מיליון דולר. הגידול בהכנסות הרגיע את המשקיעים, שחששו מבריחת לקוחות על רקע המאבק המשפטי שמנהלת RIM מול חברת NTP, הטוענת כי RIM הפרה פטנטים שלה, ודורשת צו מניעה שעשוי להביא לסגירת שירות הבלקברי. מניות RIM (סימול RIMM) עולות ב-6.3% במסחר האלקטרוני לאחר הסגירה בניו יורק.



RIM ציינה בדו"ח כי הותירה את ההפרשה לצורך פשרה עם NTP ללא שינוי, אף כי בית המשפט פסל את הפשרה הקודמת שהושגה. RIM רשמה הפרשה של 450 מיליון דולר לצורך פשרה עם NTP, אך ציינה כי הסכום עשוי להיות שונה באופן משמעותי - כלפי מעלה או מטה.



RIM דיווחה במהלך הרבעון על 645 אלף מנויים חדשים בשירות בלקברי, וגידול של יותר מכפליים במספר המנויים הכולל לעומת התקופה המקבילה, ל-4.3 מיליון.



RIM חזרה על תחזית ההכנסות המקורית שלה לרבעון הרביעי, אך הורידה את תחזיתה למספר המנויים החדשים ברבעון הרביעי לטווח של 700-750 אלף. מדובר בפעם השניה ש-RIM מורידה את תחזיתה למספר המנויים החדשים ברבעון הרביעי. בחודש שעבר היא צפתה כי ברבעון יהיו 750-800 אלף מנויים חדשים, לעומת תחזית קודמת ל-775-825 אלף. גם עבור הרבעון השלישי הורידה RIM את תחזיותיה פעמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully