וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים מבקשים ארכה של ארבעה חודשים למכירת מניות תבל שברשותם

בועז גריילסמר

22.12.2005 / 8:52

מועצת הכבלים והלוויין אמורה לדון היום בבקשת הבנקים המחזיקים במניות תבל; הבקשה באה על רקע חשש של בעלי המניות בחברות הכבלים האחרות - ערוצי זהב ומת"ב - מפני כניסה של משקיע שלישי



מועצת הכבלים והלוויין אמורה לדון היום בבקשת הבנקים המחזיקים במניות חברת הכבלים תבל לאשר ארכה של ארבעה חודשים לפני ביצוע המכרז למכירת המניות. הבקשה הוגשה ביום שלישי באמצעות משרד עוה"ד דודי תדמור ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יורם מוקדי.



תבל, שנשלטה בעבר על ידי אי.די.בי, קרסה לפני ארבע שנים והועברה לבנקים הנושים. המפקח על הבנקים ומועצת הכבלים והלוויין אישרו את השתלטות הבנקים על החברה, בתנאי שימכרו אותה עד סוף 2005. רוכש מניות תבל אמור לקבל כ-30% מכלל מנויי הכבלים.



בקשת הדחייה באה על רקע חששם של בעלי המניות בחברות הכבלים האחרות - ערוצי זהב ומת"ב - מפני כניסתו של משקיע שלישי, שידלל במידה משמעותית את אחזקתם או יחייב אותם לרכוש אחזקות נוספות. חשש נוסף הוא מחוסר הסכמה עם משקיע חדש בנוגע לאופן ניהול הכבלים.



במכתב ששלחו הבנקים למוקדי נכתב: "לוח הזמנים הנדרש לביצוע המיזוג קצר ביותר, ומתן ארכה עשויה לאפשר את השלמתו". עוד צוין כי "הבנקים עומדים בתנאי אישור המועצה, ואינם עושים שימוש, במישרין או בעקיפין, באפשרויות הצמודות לאמצעי השליטה בתבל".



בבנק ישראל הזהירו את המנהל המיוחד מטעם הבנקים, רו"ח צבי יוכמן, כי אם המניות לא יימכרו במועד, ייאלצו הבנקים לעמוד במכרז כפוי. עם זאת, באחרונה התגבשה הבנה בין המפקח על הבנקים לבין בעלי המניות בחברות הכבלים, ובכללם הבנקים, כי ערבויות זרות לחובות הכבלים ישמשו ביטחונות עבור בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully