וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XTL מספקת הסבר לזינוק של 18% ב-3 שבועות: דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי בתרופה לצהבת B

שירלי יום-טוב

22.12.2005 / 10:42

התרופה מיועדת למניעת הידבקות חוזרת במחלה בחולי צהבת העוברים השתלת כבד והפוטנציאל הכספי שלה מוערך ב-100 מיליון דולר; המניה עולה ב-4% בת"א



לאחר חודשים ארוכים של ירידות חדות שינתה מניית אקס.טי.אל כיוון בתחילת דצמבר והשלימה מאז זינוק של 18%. את ההסבר לעליות בשבועות האחרונים סיפקה החברה הבוקר כאשר הודיעה על תוצאות חיוביות בשלב השני בניסוי הקליני בתרופה HepeX-B. מדובר בתרופה המיועדת למניעת הידבקות חוזרת במחלת הצהבת מסוג B בחולי צהבת העוברים השתלת כבד. בשעה זו מוסיפה המניה עוד כ-4% במסחר בת"א.



אקס.טי.אל מפתחת את התרופה יחד עם חברת קיוביסט (NASDAQ:CBST)) ולפי הסכם הרישוי בין השתיים, קיוביסט תממן את המשך פיתוח התרופה ומסחורה.

השלב השני (phase II) של הניסוי הקליני בחן את יכולתה של ה- HepeX-B למנוע הידבקות חוזרת בווירוס הצהבת בחולים שעברו השתלת כבד. במהלך הניסוי קיבלו 2 קבוצות טיפול בתרופה, בעוד שקבוצה שלישית קיבלה טיפול בתרופה המהווה את הטיפול המקובל כיום למניעת הידבקות חוזרת. התוצאות הראו שבאף אחת מן הקבוצות לא נרשם מקרה של הידבקות חוזרת בווירוס. בנוסף, החולים שטופלו ב-HepeX-B דיווחו על מספר נמוך יותר של תופעות לוואי בהשוואה לחולים שטופלו בתרופה המקובלת, אם כי התוצאות בעניין זה אינן מובהקות מבחינה סטטיסטית (כלומר לא חד משמעיות) בשל מספר החולים הקטן שהשתתף בניסוי.



עוד נמסר כי קיוביסט נפגשה לאחרונה עם מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) כדי לדון בשינויים המתוכננים בתהליך הייצור ובצורת המתן של HepeX-B לקראת הכניסה לשלב השלישי phase) III) של הניסוי הקליני בתרופה. קיוביסט מבקשת להיכנס לתהליך ייצור שיאפשר מעבר לצורת מתן בהזרקה תת-עורית הנוחה יותר לשימוש. קיוביסט תיפגש פעם נוספת עם ה-FDA בתחילת 2006 כדי לדון בהשלכות שינויים אלה על השלב הבא בתכנית הקלינית.



אם הכל ילך כשורה, אקס.טי.אל צפויה לקבל אישור לתרופה ב-2007-2008. מייקל וייס, יו"ר החברה, אמר לנו בעבר כי פוטנציאל השוק שלה מוערך ב-100 מיליון דולר.



בנוסף לתרופה האמורה, אקס.טי.אל מפתחת גם את תרופת ה-XTL-6865 לצהבת מסוג C, אף היא למניעת הידבקות חוזרת בחולי צהבת העוברים השתלת כבד. אקס.טי.אל העריכה שפוטנציאל השוק של התרופה מוערך ב-400 מיליון דולר, כשאישור לשיווקה בינתיים אינו נראה באופק. בטווח הארוך מיועדות שתי התרופות לטיפול בחולי צהבת כרוניים בשילוב עם תרופות אחרות.



בעולם קיימים כיום חיסונים נגד סוגים שונים של וירוס הצהבת, אך טרם פותחה תרופה נגד המחלה. בחברה אמרו בעבר ששתי חברות נוספות עובדות כיום על פיתוח תרופה, Vertex האמריקאית ו-Idenix .
אקס.טי.אל נסחרת בלונדון, בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק של 142 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully