וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה

עינב בן יהודה

22.12.2005 / 10:52

כמו כן אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק ממשלתית לתיקון מקיף של חוק עבודת נשים; בין השאר, מוצע כי הקנס המרבי על מעסיק העובר על החוק יעלה מ- 67 אלף שקל ל-134 אלף שקל



הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. את הצעת החוק יזמה שדולת הנשים והגישו חברות הכנסת אתי ליבני ויולי תמיר, לאור הקושי באכיפתם של חוקי העבודה המעגנים את זכויות העובדים בישראל, כגון שוויון בשכר, איסור הפליה והגנה מפני פיטורים.



הנציבות תחקור תלונות של עובדים על אפליה על רקע מין, דת, גזע, לאום, הורות, גיל ונטייה מינית, ותתבע מעסיקים בגין הפרת חוקי השוויון. הנציבות אף תעסוק בטיפוח התודעה הציבורית בנושא שוויון הזדמנויות בעבודה.



עלות הקמת הנציבות והפעלתה מוערכת בכ-4 מיליון שקלים בשנה. נציב השוויון ימונה לתקופה של חמש שנים על ידי הממשלה, ויהיה ממונה על נציבים אזוריים. הנציבות תפנה למקומות עבודה כדי לברר מה עשו כדי להנהיג שוויון, ותינתן לה סמכות להגיש תביעות בשם נפגעים שיפנו אליה. היא גם תוכל לתבוע כעותרת ציבורית ולהגיש תביעות ייצוגיות - הליכים שיאפשרו לעובדים נפגעים לשמור על אלמוניותם מול מעסיקים ולהבטיח את המשך העסקתם.



אתמול אף אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק ממשלתית לתיקון מקיף של חוק עבודת נשים, אותה יזם מ"מ ראש הממשלה ושר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט. עיקרי התיקונים המוצעים, הם החמרה בענישה הפלילית על מעסיק העובר על חוק עבודת נשים - מקנס מירבי של 67 אלף שקל ל-134 אלף שקל; שכלול הזכויות בחוק המגינות על העובדת במצבים בהם היא חשופה לפגיעה מצד המעביד - כמו טיפולי הפריה, הריון, לידה, או בעת שהייה במקלט לנשים מוכות; מתן זכות לעובדת בהריון ולעובדת שמניקה במקומות עבודה מסוכנים להיעדר מן העבודה אם המעביד לא מצא לה עבודה חלופית שאינה כרוכה בסיכון, כשהיעדרות זו תהיה בגדר חופשה ללא תשלום; ומתן זכות לעובד, אשר ילדו נמצא בהחזקתו הבלעדית, להיעדר מן העבודה לצורך הטיפול בילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully