וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת שווייץ ביטלה איסור על חברת הטלקום סוויסקום לבצע רכישות של חברות זרות

רויטרס

22.12.2005 / 13:33

הממשלה הגבילה באופן משמעותי את חופש הפעולה של סוויסקום בכל הנוגע לרכישות זרות - הציבה תקרת השקעות זרות ואסרה על רכישת ספקיות שירותי טלקום בסיסיים



ממשלת שווייץ ביטלה איסור על חברת הטלקום סוויסקום לרכוש חברות זרות. עם זאת, הוגבל סכום ההשקעות הזרות שלחברה מותר לבצע, וכן הוגבלו תחומי הרכישה הפוטנציאליים. במסגרת ההגבלה החדשה, סוויסקום תוכל להוציא עד 5 מיליארד פרנק שווייצי (3.9 מיליארד דולר) על רכישות זרות בארבע השנים הקרובות. החברה גם לא תוכל לרכוש חברות המספקות שירותי טלקום בסיסיים. מניית סוויסקום יורדת ב-1%.



הגבלה נוספת שהוטלה על החברה היא איסור על לקיחת הלוואות בסך יותר מפי 1.5 מרווחיה לפני ריבית, מס והפחתות (EBITDA). מדובר בסכום עליון של כ-5 מיליארד פרנק שווייצי (3.83 מיליארד דולר).



הממשל השווייצי אישר תכנית בת ארבע שנים עבור החברה, לאחר שבחודש שעבר אסרה עליה לבצע רכישות. איסור זה מנע למעשה השתלטות על חברת הטלקום האירית איירקום. הממשל גם הודיע, כי בכוונתו להכין את הדרך להפרטה מוחלטת של מונופול התקשורת. ממשלת שווייץ מחזיקה ב-62.45% מסוויסקום כיום.



"המטרה היא לאפשר לסוויסקום לרכוש אחזקות בחברות טלקום זרות, כל עוד הן משלימות ותומכות בעסקיה בשוק הביתי או מקדמות אסטרטגיה תעשייתית אחרת", אמר שר התחבורה והתקשורת של שווייץ, מוריץ לוינברגר. "כבעלת המניות העיקרית, הממשלה לא רוצה לקחת על עצמה סיכונים פוליטיים וכלכליים הטמונים ברכישת ספקיות שירותים בסיסיים".



סוויסקום אישרה את החלטת הממשלה, אך הודיעה, כי הקלת האיסור מאפשרת גמישות מועטה בלבד במונחים של רכישות. מוקדם יותר החודש, תיאר מנכ"ל סוויסקום, ינס אלדר, את יחסיה של החברה עם הממשל כ"מתוחים". לדבריו, יכולת החברה לבצע רכישות זרות ללא הגבלות - חיונית לעתידה כחברה עצמאית ולעתידו כמנכ"ל החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully