וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים סהר: כניסתה של קלפיין להליך הבראה מהווה פוטנציאל צמיחה משמעותי עבור אורמת; חזר על המלצת "קנייה"

עומרי כהן

22.12.2005 / 13:20

להערכת האנליסטית פרי שחר נראית אורמת כמועמדת מובילה לזכייה ברכישת חלק מנכסיה של קלפיין, אם וכאשר יוצאו למכירה; מחיר היעד למניה נותר נמוך מהמחיר בשוק; אורמת מאבדת 1.7% בת"א



כניסתה מרצון של חברת קלפיין להליך הבראה, תחת סעיף CHAPTER 11 (הקפאת הליכים לצורך הגנה מפני נושים), מהווה פוטנציאל צמיחה משמעותי עבור חברת , כך העריכה היום האנליסטית פרי שחר, מנהלת מחלקת המחקר של בית ההשקעות פועלים סהר. לדברי שחר, קלפיין היא השחקנית הגדולה ביותר בארה"ב בתחום האנרגיה הגיאותרמית, עם יכולת הפקת חשמל בהיקף של 750-800 מגה וואט בתחום זה.



בשנתיים האחרונות נקלעה קלפיין למשבר פיננסי חמור, אשר הוביל להודעת החברה מאתמול על כניסה להליך הבראה. בהסתמך על אסטרטגיית הצמיחה של אורמת בשלוש השנים האחרונות, אשר כללה רכישת נכסי חברות ברחבי ארה"ב, וכן בהסתמך על יכולה הפיננסית של החברה הישראלית, רואה שחר את אורמת כמועמדת מובילה לזכייה ברכישת חלק מנכסיה של קלפיין, אם וכאשר יוצאו למכירה.



להערכתה, הליך מימוש הנכסים לא יפסח גם על אתרי האנרגיה הגיאותרמית האטרקטיוויים של קלפיין, בשל תרומתם הפוטנציאלית להחזר חובות. עם זאת, בשל מצבה הקשה של קלפיין, מעריכה שחר כי ייתכן שהליך ההתמחרות על הנכסים ייעשה ברמת מחירים נמוכה מזו שנקבעה בעסקות קודמות.



שחר גם מעריכה, כי זכייה של אורמת בנכסי קלפיין תחזק את מעמדה בארה"ב ותגרום לגל אפשרי חדש של צמיחה ברווחי החברה. על רקע התפתחות זו חזרה היום שחר על המלצת "קנייה" למניית אורמת אולם מחיר היעד שלה - 34.6 שקל - נמוך בכ-5% מהמחיר בשוק. על רק הפער השלילי השורר כיום בין מחירי היעד של שחר ושל אנליסטים נוספים לבין מחירה של אורמת בשוק, יורדת היום המניה ב-1.7% בבורסה בת"א.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully