וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הציעה לסין לפתוח בהידברות על ייצוא הפלדה מסין על מנת למנוע מחלוקות בעתיד

רויטרס

22.12.2005 / 12:41

ארה"ב מבקשת למנוע מראש מחלוקות בנושאי מסים, סובסידיות ותפוקה; בממשל האמריקאי מבקשים להרגיע את החששות כי סין עשויה להביא להורדת מחירים בשוק הפלדה כפי שעשתה לשוק הטקסטיל



ארצות הברית הציעה לסין לפתוח בהידברות בעניין מגזר הפלדה על מנת למנוע מחלוקות סחר עתידיות. כך אמר בכיר בממשל האמריקאי. סין אחראית כיום לכשליש מייצור הפלדה העולמי. בארצות הברית חוששים, כי סין תעשה לתחום זה את מה שעשתה לתחום הטקסטיל - תביא לירידת מחירים עקב צמיחה בייצוא הפלדה.



סגן שר המסחר האמריקאי לנושאי סחר בינלאומי, פרנקלין לוין, אמר כי העלה השבוע בפגישות עם נציגים סינים רעיון ליצירת מנגנון להידברות בתחום הפלדה, בדומה לתחומי האנרגיה והתקשורת.



"לא עדיף לבחון את הנושאים האלה בראייה כלכלית רחבה יותר, מאשר לחכות עד לסכסוך רציני?", אמר לוין. "אפשר לבחון נושאים כמו מסים, סובסידיות, תפוקה, ולנסות לדון בהם מראש".



סין וארצות הברית הצליחו השנה לפתור את המחלוקת ביניהן בנושא יצוא הטקסטיל מסין, באמצעות הטלת הגבלות על הייצוא מסין לארצות הברית בתקופה של 2008-2006. לאחר שנושא זה נפתר, מתעוררים גם חששות בשוק הפלדה, תחום שבו סין הופכת לשחקנית מרכזית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully