וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ווקלטק משלימה זינוק של 310% מתחילת החודש

עומרי כהן

22.12.2005 / 16:45

אלווריון עולה ב-1%. סייפן מוסיפה 3.2%. תפרון מוכרת אחזקותיה באלבה בהפסד של 6.5 מיליון דולר

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים מתונות. מדד נאסד"ק ומדד דאו ג'ונס עולים כל אחד ב-0.3%. בקרב המניות הישראליות ממשיכה וולקטק להתחזק ומוסיפה עוד כ-10%. מתחילת החודש זינקה המניה ב-310%. אלווריון עולה ב-1% בהמשך לעלייה של 5.4% אמש וסייפן מוסיפה 3.2%.

סקירת טרום מסחר

בוול סטריט רשמו אתמול מדדי המניות המובילים עליות שערים מתונות לאחר ארבעה ימים רצופים של ירידות, בהם איבד מדד נאסד"ק כ-2% מערכו. העליות במדדים נרשמו למרות שנתונים סופיים הצביעו על צמיחה מתונה במקצת מהצפוי של 4.1%, שרשמה הכלכלה האמריקאית ברבעון השלישי.

היום מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה ללא כיוון ברור של המסחר, כשברקע המתנה למספר נתוני מקרו נוספים שעתידים להתפרסם. בוול סטריט מעריכים, כי בנובמבר גדלה ההכנסה הפרטית בארה"ב ב-0.3%, לאחר עלייה של 0.4% באוקטובר. על פי תחזיות האנליסטים, ההוצאה הפרטית צפויה לעלות ב-0.4%.

במקביל, יפורסמו לפני הפתיחה נתוני האבטלה השבועיים. בוול סטריט צופים, כי מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר ב-4,000 ל-325 אלף תביעות, לאחר עלייה מתונה יותר של 1,000 תביעות שבוע קודם לכן.

לאחר הפתיחה, צפוי להתפרסם גם מדד המדדים המובילים לנובמבר, אשר צפוי לעלות ב-0.4%. בשוקי האנרגיה עולה מחירה של חבית נפט גולמי ב-59 סנט ל-59.15 דולר, ביום שלישי ברציפות של עליות. אתמול דיווח משרד האנרגיה האמריקאי, כי בשבוע שעבר גדל מלאי הנפט בארה"ב בהיקף גבוה בהרבה מהצפוי של 1.3 מיליון חביות.

בקרב המניות הישראליות תנסה אלווריון לשמור על המומנטום החיובי, לאחר שטיפסה אתמול ב-5.4%, בתגובה להזמנה גדולה בהיקף של 7 מיליון דולר, שקיבלה במסגרת הסכם חדש עם אחת מלקוחותיה הוותיקות, ככל הנראה טלמקס המקסיקנית.

חברת הביוטכנולוגיה אקס.טי.אל פירסמה היום תוצאות חיוביות של שלב השני בניסוי הקליני בתרופה HepeX-B. מדובר בתרופה המיועדת למניעת הידבקות חוזרת במחלת הצהבת מסוג B בחולי צהבת העוברים השתלת כבד. לקראת פרסום ההודעה, טיפסה מניית אקס.טי.אל מתחילת דצמבר ב-18% לאחר חודשים ארוכים של ירידות חדות.

חברת תפרון דיווחה על החלטתה לממש אופציה למכירת אחזקותיה בחברת אלבה, העוסקת בייצור מוצרי טקסטיל לתעשיית הרפואה. תפרון תקבל עבור מניותיה באלבה כ-11 מיליון דולר, וכתוצאה מכך ייווצר לה הפסד הון של כ-6.5 מיליון דולר. ההפסד הזה יבוא לידי ביטוי בדו"חות הרבעון הרביעי של החברה.

לאחר זינוק של כ-200% תוך שנה, אשר הקפיץ את חברת סיליקום לשווי של כ-32 מיליון דולר בדילול מלא, הודיעה החברה הקטנה מכפר סבא, כי תחל להיסחר בשבוע הבא גם בבורסה בתל אביב, במסגרת הסדר הרישום הכפול. סיליקום, המתמחה בפיתוח כרטיסי תקשורת ומעקף לשרתים, נהנתה בשנה האחרונה בשיפור חד בעסקיה על רקע עסקות שחתמה עם כמה מיצרניות החומרה ותוכנות אבטחת המידע הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully