וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "חשוב שהמשקיעים יידעו כבר עכשיו שהממשלה הבאה תמשיך באסטרטגיה הכלכלית הנוכחית"

TheMarker

22.12.2005 / 16:43

כך אמר נגיד בנק ישראל בפני לשכת המסחר אמריקה-ישראל; פישר הביע תמיכה בתוכנית להנהגת מס הכנסה שלילי; לדבריו, בדיון עם ראש הממשלה בתחילת השבוע התקבלו מספר צעדים למלחמה בעוני



"חשוב שהציבור, ובמיוחד המשקיעים הזרים והמקומיים, יידעו כבר עכשיו, שהממשלה הבאה תמשיך לבצע באופן כללי את האסטרטגיה הכלכלית הנוכחית. עם זאת, אפשר להניח שהמשמעת של השווקים לא תאפשר לממשלות הבאות לחרוג מידי מדרך זו". כך אמר היום נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בלשכת המסחר אמריקה-ישראל.



פישר אמר עוד, כי למרות שהגירעון בתקציב יגיע לכ-2%-1.5% של התמ"ג ושיחס חוב תמ"ג ירד לפחות מ-100%, "לא כדאי לנוח על זרי הדפנה".



לדברי פישר, לממשלה יש אתגרים רבים, בהם המשך האסטרטגיה הכלכלית הנוכחית, וטיפול בבעיית העוני. "מדיניות כזו צריכה להיות מבוססת על העקרונות של מתן תמריצים לאלה שמסוגלים לצאת לעבודה - מתן תמיכה לעובדים העניים. אני מתייחס למס הכנסה שלילי, ומתן תמיכה לאלה שאינם מסוגלים לעבוד כמו נכים או קשישים" אמר פישר.



נגיד בנק ישראל סיפר, כי ביום ראשון השבוע, הוחלט אצל ראש הממשלה על מספר צעדים חשובים לטיפול בבעיית העוני. "אני מברך על ההחלטות ומצפה שהן יבוצעו באופן מלא, תוך שיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים" אמר פישר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully