וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות; מדד מניות השבבים מוסיף 0.5%

ליאון איצקר

22.12.2005 / 17:03

מניית רשת המרכולים האמריקאית אלברטסונס יורדת ב-5.7% על רקע דיווח כי דחתה הצעת רכש בשווי 9.6 מיליארד דולר; מניית חברת הנדל"ן Arden Realty יורדת ב-3.8%



המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות. מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה עולה ב-0.5%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסחרים במחיר של 58.9 דולר לחבית, עלייה של 34 סנט, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק.



הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה ב-0.3% בנובמבר, אך ירידת המחירים החדה שנרשמה במדד המחירים לצרכן חיזקה את כוח הקנייה של הצרכנים. ההכנסה האישית עלתה ב-0.3%. בהתאמה לאינפלציה, נרשמה עלייה של 0.7% הן בצריכה הפרטית והן בהכנסה האישית.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד ב-13 אלף לרמה מתואמת עונתיות של 318 אלף בשבוע שהסתיים ב-17 בדצמבר. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. זאת, לעומת תחזית הכלכלנים בסקר של מרקטווץ' לירידה לרמה של 326 אלף. הממוצע הארבע שבועי של תביעות אבטלה חדשות ירד ב-4,750 ל-324,500.



הנציבות האירופית איימה היום על ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט (סימול MSFT) בקנסות יומיים בגין אי עמידה בסנקציות הגבלים עסקיים, כשנה לאחר שבית משפט בכיר של האיחוד האירופי (EU) דחה את ערעורה.



הזרוע הביצועית של האיחוד האירופי הודיעה, כי היא עשויה לקנוס את מיקרוסופט בסכום של עד 2 מיליון יורו (2.37 מיליון דולר) ליום, אלא אם כן תעמוד בהוראה לספק נתוני ממשק שיאפשרו לשרתי קבוצה של מתחרות לעבוד עם מערכת ההפעלה "חלונות" של החברה. מניית מיקרוסופט מאבדת 0.1%.



רשת המרכולים האמריקאית אלברטסונס דחתה הצעת רכש בשווי 9.6 מיליארד דולר של קבוצת משקיעים בהובלת חברת ההשקעות הפרטית סרברוס קפיטל מנג'מנט. כך דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" מפי מקורבים לעסקה. הקבוצה של סרברוס, שרכשה לאחרונה נתח בבנק לאומי, נחשבה עד כה למובילה במכרז על אלברטסונס, מבין חמש הקבוצות העיקריות שהגישו הצעות.



הקבוצה של סרברוס כללה גם את רשת הדראגסטורים CVS, רשת המרכולים SuperValu, וחברת הנדל"ן קימקו ריאלטי (סימול KIM). קבוצה זו התכוונה לחלק את אלברטסונס, רשת המרכולים השנייה בגודלה בארצות הברית, לשלושה חלקים באמצעות חלוקת המרכולים לשניים ומיזוג הדרגסטורים עם עסקי CVS. הקבוצה התכוונה לשלם קצת יותר מ-26 דולר למניה במזומן ובמניות של SuperValu.



מניית אלברטסונס (סימול ABS) יורדת ב-5.7%; מניית CVS (סימול CVS) מוסיפה 0.3%; מניית SuperValu (סימול SVU) מאבדת 0.4%.



ג'נרל אלקטריק (סימול GE) מסרה היום, כי הסכימה לרכוש את חברת הנדל"ן Arden Realty תמורת כ-3.2 מיליארד דולר במזומן. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. GE ריל אסטייט, חטיבה של GE קומרשיאל פייננס, מציעה לשלם 45.25 דולר תמורת כל מניית Arden שנסגרה ב-46.99 דולר ביום רביעי, ואף תיטול ותממן מחדש כ-1.6 מיליארד דולר של חוב לפירעון של Arden. מניית ג'נרל אלקטריק עולה ב-0.9%; מניית Arden Realty (סימול ARI) יורדת ב-3.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully