וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות במדדים; ווקלטק עולה עוד 7% ומשלימה זינוק של 300% מתחילת החודש; XTL עולה כ-2%

שרון שפורר

22.12.2005 / 23:20

הצלחה בניסוי של XTL; אלווריון מאבדת 0.3%, לאחר שטיפסה אמש ב-5.4%; תפרון עולה ב-2% - מוכרת אחזקותיה באלבה בהפסד של 6.5 מיליון דולר; נאסד"ק עולה ב-0.2%



בוול סטריט רשמו אתמול מדדי המניות המובילים עליות שערים מתונות, לאחר ארבעה ימים רצופים של ירידות, בהם איבד מדד נאסד"ק כ-2% מערכו. העליות במדדים נרשמו למרות שנתונים סופיים הצביעו על צמיחה מתונה במקצת מהצפוי של 4.1%, שרשמה הכלכלה האמריקאית ברבעון השלישי.



היום מוסיפים המדדים להתחזק, כשברקע גידול נוסף בהוצאה ובהכנסה הפרטית בארה"ב וירידה בהיקף תביעות האבטלה. מדד נאסד"ק עולה ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.2%.



עוד לפני הפתיחה דווח כי בחודש שעבר גדלה ההכנסה הפרטית בארה"ב בהתאם לציפיות ב-0.3%, לאחר עלייה של 0.4% באוקטובר. גם ההוצאה הפרטית עלתה בנובמבר בשיעור של 0.3% - נמוך ב-0.1% מממוצע התחזיות בשוק.



בנוסף, דווח על ירידה גבוהה מהצפוי של של 13 אלף במספר תביעות האבטלה החדשות, שהוגשו בשבוע שעבר בארה"ב, לרמה של 318 אלף תביעות. בוול סטריט ציפו לירידה מתונה יותר ל-325 אלף תביעות. במהלך המסחר צפוי להתפרסם גם מדד המדדים המובילים לנובמבר, אשר צפוי לעלות ב-0.4%.



בשוקי האנרגיה עולה מחירה של חבית נפט גולמי ב-32 סנט ל-58.88 דולר, ביום שלישי ברציפות של עליות. אתמול דיווח משרד האנרגיה האמריקאי, כי בשבוע שעבר גדל מלאי הנפט בארה"ב בהיקף גבוה בהרבה מהצפוי של 1.3 מיליון חביות.



בקרב המניות הישראליות, יורדת ב-0.3% ל-9 דולרים. זאת, לאחר שטיפסה אתמול ב-5.4%, בתגובה להזמנה גדולה בהיקף של 7 מיליון דולר, שקיבלה החברה במסגרת הסכם חדש עם אחת מלקוחותיה הוותיקות, ככל הנראה טלמקס המקסיקנית.



חברת הביוטכנולוגיה פירסמה היום תוצאות חיוביות של השלב השני בניסוי הקליני בתרופה HepeX-B. מדובר בתרופה המיועדת למניעת הידבקות חוזרת במחלת הצהבת מסוג B בחולי צהבת העוברים השתלת כבד. לקראת פרסום ההודעה, טיפסה מניית אקס.טי.אל מתחילת דצמבר ב-18% לאחר חודשים ארוכים של ירידות חדות. היום עולה אקס.טי.אל ב-2.4% ל-8.6 דולרים.



חברת דיווחה על החלטתה לממש אופציה למכירת אחזקותיה בחברת אלבה, העוסקת בייצור מוצרי טקסטיל לתעשיית הרפואה. תפרון תקבל עבור מניותיה באלבה כ-11 מיליון דולר, וכתוצאה מכך ייווצר לה הפסד הון של כ-6.5 מיליון דולר. ההפסד הזה יבוא לידי ביטוי בדו"חות הרבעון הרביעי של החברה. תפרון מוסיפה 2% ל-8.7 דולרים.



לאחר זינוק של כ-200% תוך שנה, אשר הקפיץ את חברת לשווי של כ-32 מיליון דולר בדילול מלא, הודיעה החברה הקטנה מכפר סבא, כי תחל להיסחר בשבוע הבא גם בבורסה בתל אביב, במסגרת הסדר הרישום הכפול. סיליקום, המתמחה בפיתוח כרטיסי תקשורת ומעקף לשרתים, נהנתה בשנה האחרונה משיפור חד בעסקיה, על רקע עסקות שחתמה עם כמה מיצרניות החומרה ותוכנות אבטחת המידע הגדולות בעולם. היום עולה סיליקום ב-0.1% ל-7.3 דולרים.



ממשיכה בראלי דצמבר ומוסיפה עוד 7.2% ל-13.8 דולר. מתחילת החודש רשמה המניה זינוק של 300%.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully