וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביון דורשים פיצויים במיליוני שקלים: שכונה חדשה פוגעת בערך הבתים שלנו

ענת ג'ורג'י

22.12.2005 / 8:00

הבקשה לתשלום היא מהוועדה המקומית סביון, אבל סביר כי הוועדה התנתה את מתן היתרי הבנייה בכתב שיפוי מחברת אפריקה ישראל שמקימה את השכונה; הירידה בערך הבתים היא 232-120 אלף דולר לבית



תושבים הגרים ברחובות סמוכים לשכונת הווילות שבונה אפריקה ישראל בסביון, הגישו באחרונה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בקשות לפיצויים על ירידת ערך הנכסים שבידיהם, לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה. לטענת התושבים, השכונה החדשה עתידה לפגוע באופי הכפרי של היישוב וכתוצאה מכך תביא לירידה בערך הנכסים שבבעלותם. בשל שווי הנכסים בסביון, מדובר באחת התביעות הגדולות שהוגשו אי פעם בישראל לפי סעיף זה והיא עתידה להסתכם במיליוני שקלים.



עד כה הוגשו 11 תביעות באמצעות עורכי הדין דוד בסון ועזרא קוקיא ממשרד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'. מדובר בתושבים הגרים ברחובות התומר והשלווה. עו"ד קוקיא מעריך כי גם לבתים אחרים באותם רחובות צפויה ירידה בערך הנכסים.



על פי התביעה שהוגשה לוועדה המקומית, הירידה בערך הבתים היא 232-120 אלף דולר לבית בודד. מדובר בבתים בשטח של כדונם וחצי בממוצע ששוויים כמיליון דולר. הבקשה לתשלום היא מהוועדה המקומית סביון, אבל אפשר להניח כי כמקובל בתוכניות בנייה כאלה, הוועדה התנתה את מתן היתרי הבנייה בכתב שיפוי מחברת אפריקה ישראל. כך, אם הבקשות ייענו, החברה תהיה זו שתצטרך לשאת בתשלום.



שכונת הווילות של אפריקה ישראל כוללת בתים על שטח של דונם. מדובר ביתרת הקרקע הגדולה האחרונה בסביון. לדברי עו"ד קוקיא, השכנים נפגעים הן בשל השינוי בנוף - משטח פתוח לשטח בנוי, הן בשל השינוי באופי התנועה באזור - הגדלה של מספר המכוניות ברחובות שבהם התנועה עד עתה היתה דלילה.



ממשרד עוה"ד נמסר כי אם הבקשה תידחה או לא תזכה למענה עד ינואר, יפנו הדיירים לועדת הערר שליד הוועדה המחוזית.



דובר קבוצת אפריקה ישראל מסר בתגובה: אפריקה ישראל, אשר היתה ממקימות היישוב סביון ושכונות הסביונים בישראל, מפתחת עתה מתחם מגורים יוקרתי ובו 290 יחידות בסביון. הקמת השכונה מתבצעת על פי תוכנית שיזמה המועצה המקומית סביון ונמצאת בתוקף מזה כשלוש שנים. פיתוחה של השכונה החדשה בסטנדרט האיכות של אפריקה ישראל ישביח את סביון וייטיב עם תושביה, ומכאן שאין בתביעה כל ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully