וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי קוברסקי, המנכ"ל הפורש של ערוץ 9: "בעלי המניות בערוץ הפסידו יותר מ-100 מיליון שקל"

בועז גריילסמר

22.12.2005 / 7:44

קוברסקי: "המפרסמים לא קישרו את השם ישראל פלוס לטלוויזיה; בדרך כלל היו שואלים אותי אם זו מפלגה; אחד הדברים הראשונים שעשיתי היה להקים מחלקת מחקר, שהתחילה לעבוד באופן מתודולוגי על השאלה למה כדאי לפרסם בערוץ 9"; בעלי המניות בערוץ 9 הם לב לבייב וחברת אפריקה-יש





פעמיים במהלך כהונתו של קוברסקי, נחשד הערוץ בכניעה ללחצים ובהפקעת המסך לטובת קידום יחסי ציבור לבעלי המניות (אפריקה ישראל ולב לבייב מחזיקים ב-95% של הערוץ). באוגוסט 2004 שידר הערוץ מופע לציון חגיגות 70 שנה לקבוצת אפריקה ישראל. במופע, בהנחיית דן שילון, שודרו נאומים של לבייב ושל שר האוצר לשעבר בנימין נתניהו, ששיבח את תרומתו של לבייב לכלכלה הישראלית. האירוע כלל גם סרטוני פרסומת לפרויקטים בתחום הנדל"ן שבבעלות אפריקה ישראל. הפעם השנייה היתה בספטמבר השנה, כאשר לבייב הופיע בערוץ, בשעה שמונה בערב, בראיון ארוך שהתמקד בהשקת השידורים של ערוץ 9 בארה"ב.



מדוע הפקעתם את המסך לטובת בעלי המניות של הערוץ?



"את האירוע של אפריקה ישראל שידרנו כי לצופי הערוץ יש בו עניין. במקרה השני, הופיע לבייב במשך שתי דקות בכתבה על החזון שלו בנוגע לכניסת הערוץ לשוק האמריקאי. אני ביקשתי ממנו להתראיין, כי חשבתי שזה חשוב. בשני המקרים לא היו שום מסרים סמויים והכל היה על השולחן. אתה יכול להשוות את מספר הפעמים בהן הופיע לבייב בערוץ 9 בשנה האחרונה לעומת מספר הפעמים בהן הופיע אביב גלעדי בשידורי ערוץ 2, ותגלה שגלעדי הופיע הרבה יותר. אין עם זה בעיה, כל עוד גלעדי לא מנצל את המסך לצרכיו העסקיים. לא קיבלתי טלפון אחד מלבייב לגבי הופעה שלו בערוץ. הוא לא מעורב כמעט בעבודת הערוץ, ודאי שלא בתוכן ולא ביומיום".



אם הערוץ ימשיך להפסיד, אתה מעריך שלבייב יישאר?



"אחת הסיבות שבגללן מוניתי למנכ"ל הערוץ היא שההפסדים הגיעו למצב מדאיג. בעלי המניות הפסידו בערוץ עד היום סכום של יותר מ-100 מיליון שקל. הם הפכו למעשה לבנק של הערוץ. אפריקה ישראל ולבייב רוצים להרוויח כסף. אם הערוץ לא ירוויח, לבייב לא יישאר בו לאורך זמן".



אתה לא חושב שזה מסוכן שרק אדם אחד מחזיק במניות הערוץ ?



"להיפך. מאוד יכול להיות שאם היו כמה בעלי מניות, ערוץ 9 היה נקלע למצב דומה למצב של ערוץ 10, ומגיע להקפאת הליכים. אני חושב שזה ראוי להערכה שלבייב לוקח על עצמו את ההפסדים של הערוץ, כי אני חושב שהציבור דובר הרוסית ראוי שיהיה לו ערוץ כזה".



דילמת אנסטסיה



בשבועות האחרונים נאלץ קוברסקי להתמודד עם סוגייה אתית שעלתה על שולחנו.



אנסטסיה מיכאלי, כוכבת הערוץ, הודיעה כי היא מתכוונת להתמודד על מקום בכנסת בבחירות הבאות.



לטובת מי שלא מכיר: מיכאלי, בת 29, נשואה פלוס שישה ילדים, היא ללא ספק הפנים המוכרות והנאות ביותר של ערוץ 9. בשלב זה ממשיכה מיכאלי להגיש את תוכניתה השבועית בערוץ, למרות הכרזתה על כניסה לחיים הפוליטיים.



לא היה ראוי להוריד את התוכנית של מיכאלי?



"אנסטסיה מגישה בערוץ 9 תוכנית שבועית והיא עושה עבודה מצוינת. הרצון שלה ללכת לפוליטיקה זה משהו שלא קשור אלינו. אני לא יכול להגיד לה לרוץ או לא לרוץ. היא לא מגישה אקטואליה, אלא יותר עוסקת בלייף-סטייל. לא הייתי מאשר שהיא תגיש תוכנית אקטואליה ובמקביל תרוץ לפוליטיקה, אבל במצב הקיים אני לא רואה בעיה.



"כמובן שנפעל על פי החוק, ונוריד את התוכנית שלה לקראת הבחירות אם אכן היא תתמודד על מקום בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully