וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק אוצר החייל דורשים מענק של חמש משכורות במסגרת מכירת הבנק

חיים ביאור

22.12.2005 / 7:02

יו"ר הוועד הארצי של עובדי בנק אוצר החייל, נועם קוטאי, אמר אתמול שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבנק כבר לפני שבועות אחדים



עובדי בנק אוצר החייל, חברה בת של בנק הפועלים, דורשים מענק בגובה חמש משכורות, שהם 60-50 אלף שקל לעובד, כחלק מההסכם למכירת הבנק לגוף בנקאי אחר. באוצר החייל 780 עובדים ב-42 סניפים.



יו"ר הוועד הארצי של עובדי בנק אוצר החייל, נועם קוטאי, אמר אתמול שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבנק כבר לפני שבועות אחדים. "מאחר שחלפה תקופת הצינון בת השבועיים מאז הוכרז הסכסוך, נפתח בשיבושים או בשביתה בימים הקרובים אם לא ייענו דרישותינו", אמר קוטאי.



קוטאי נפגש השבוע עם מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, פרופ' אמיר ברנע, המעניק ייעוץ מקצועי לעובדים, ועו"ד רם כספי, היועץ המשפטי של הוועד. מלבד המענק העלה יו"ר הוועד שלוש דרישות נוספות: שמירה על מעמדו העצמאי של הבנק והימנעות ממיזוגו אל תוך הבנק הרוכש; הארכת תוקפם של הסכמי השכר הקיבוציים בבנק למשך חמש שנים ממועד המכירה; וזכות לקבלת 10% מהון הבנק, אם תבוצע הנפקת מניות.



קוטאי הזהיר שאם לא יתקבלו הדרישות של ועד העובדים, "הרוכשים ייתקלו בבנק סגור". לדבריו, המגעים בין הוועד לבין הנהלת בנק הפועלים יימשכו, אף כי עדיין אין הסכמה בין הצדדים.



לפי החלטת הממשלה מ-93' וכפי שחזרה וקבעה ועדת בכר לרפורמה בשוק ההון, בנק הפועלים מחויב למכור את אחזקותיו באוצר החייל (66%) עד סוף 2005. המועמדים לרכישה הם הבנק הבינלאומי, המזרחי, אגוד או קבוצה בנקאית זרה. הפועלים מעוניין ככל הנראה שהרוכשת תהיה הקבוצה הזרה, כדי למנוע החרפה של התחרות בענף הבנקאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully