וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80% מדיירי בית משותף שחתמו על עסקת פינוי-בינוי יוכלו לתבוע פיצוי מהסרבנים

ענת ג'ורג'י

22.12.2005 / 7:52

פרויקטים של פינוי-בינוי כוללים בניינים ישנים בבנייה נמוכה; החוק אושר אתמול בכנסת ובעקבותיו צפויים להתקדם פרויקטים רבים של פינוי-בינוי המתעכבים מאחר שכמה מבעלי הדירות מסרבים להתפנות



פרויקטים רבים של פינוי-בינוי המתעכבים מאחר שכמה מבעלי הדירות מסרבים להתפנות, צפויים להתקדם בקרוב בעקבות אישור חוק פינוי-בינוי (פיצויים). החוק, שאושר אתמול בכנסת, קובע כי לאחר שלפחות 80% מדיירי בניין חותמים עם יזם על הסכם פינוי-בינוי, הם יכולים לתבוע פיצויים מהדיירים המסרבים לחתום על העסקה.



פרויקטים של פינוי-בינוי כוללים בניינים ישנים בבנייה נמוכה. במסגרת פרויקטים אלו היזם חותם על הסכם עם הדיירים במקום, מעניק להם דיור חלופי - והורס את הבניין הקיים. לאחר מכן הוא מקים בניין חדש, בעל מספר דירות הגדול פי כמה מהמספר המקורי. היזם יכול לפצות את הדיירים בכסף או בדירות חדשות.



עם זאת, סירוב של דייר לחתום על ההסכם ייחשב מוצדק במקרים הבאים: כאשר העסקה אינה משתלמת לדייר מבחינה כלכלית; כשהדייר לא יקבל מגורים חלופיים ובטוחות הולמות; או אם יוכח שיש לו נסיבות אישיות מיוחדות. החוק יחול על בתים משותפים בני ארבע דירות ומעלה, שמשרד השיכון הכריז עליהם כמתאימים לפרויקט.



ח"כ ניסן סלומינסקי (מפד"ל), שיזם את החוק בתמיכת משרד השיכון, אמר אתמול: "התפישה העומדת מאחורי החוק היא כי יש להתחשב באינטרס של מרבית בעלי הדירות יותר מאשר בקניינו של הדייר הסרבן שנמצא במיעוט, כאשר סירובו בלתי סביר ונובע מאינטרס אישי. הדבר יתרום לפריחה בשכונות המגורים".



יו"ר הוועדה המוניציפלית של התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו, שייעץ לוועדת חוק, חוקה ומשפט לקראת הגשת החוק, אמר: "אישור החוק הוא מהפכה של ממש בעסקות פינוי-בינוי. עד עתה החסם העיקרי למימוש עסקות כאלה היה ניסיון של חלק קטן מהדיירים לנצל את זכות הווטו שלהם כדי לדרוש הטבות מיוחדות לפני שיחתמו על העסקה. היו גם דיירים שסירבו לעסקה מתוך רצון להזיק לשכניהם. עתה, הסרבנים ייאלצו להתמודד עם תביעה כספית גדולה על הנזק הכלכלי שהם גורמים לשכניהם. מדובר בחוק התרעתי שיאפשר קידום של עשרות פרויקטים של פינוי-בינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully