וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט הרחיב את תחומי האחריות של אפללו במשרד התמ"ת

TheMarker

22.12.2005 / 8:40

סגן השר יטפל בכל תחומי הפעילות של המשרד למעט סחר החוץ ומשרד המדען הראשי ■ אורן שחור נבחר לסגן נשיא איגוד לשכות המסחר ■ סבינה בירן בדרך לניו יורק ■ כולם מדברים על עוני ■ ג'קי גורן פורשת מכור הון סיכון ■ שאול צמח מונה לממלא מקו



מאת חיים ביאור, מוטי בסוק וזוהר בלומנקרנץ



שר התעשייה והמסחר (התמ"ת) אהוד אולמרט הרחיב את תחומי האחריות של סגנו, ח"כ אלי אפללו (קדימה). עד כה היה אפללו מופקד על שירות התעסוקה ועל האגף להכשרה מקצועית, ומעתה יהיה אחראי גם על מרכז ההשקעות, על נושא הצרכנות, על הטיפול בעובדים הזרים ועל היחידה לאזורי פיתוח. הרחבת הסמכויות היא על רקע עיסוקיו הרבים של אולמרט, המכהן גם כממלא מקום ראש הממשלה וכשר האוצר. בכך יהפוך תפקידו של אפללו כמעט לתפקיד שר התמ"ת. למעשה לא יהיו בטיפולו רק תחום סחר החוץ ומשרד המדען הראשי שבמסגרת משרד התמ"ת.



אפללו נבחר בבחירות האחרונות לכנסת ברשימת הליכוד ועבר למפלגת קדימה, בה חבר גם אולמרט. באחרונה נקשר שמו של אפללו לפרשת הנסיעות של אישי ציבור על חשבון חברת אגרקסקו ליצוא חקלאי, יחד עם ח"כ רוחמה אברהם (קדימה), כיום סגנית שר הפנים. השניים לא ביקשו את האישור של ועדת האתיקה או של יו"ר הכנסת לגבי הנסיעה (לעומת נסיעה קודמת שלגביה ביקשו אישור). בעקבות חשיפת הפרשה החזירו השניים את מלוא עלות הנסיעה לאגרקסקו.



שחור בלשכות המסחר



אלוף (מיל.) אורן שחור נבחר לסגן נשיא איגוד לשכות המסחר. נשיאות לשכת המסחר תל אביב אישרה את בחירתו אתמול על פי המלצת נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין. שחור מכהן כנשיא קבוצת חברות קצא"א - קו צינור הנפט אילת-אשקלון, כיו"ר לשכת המסחר הבינלאומית וכיו"ר הוועדה לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר.



שחור: "אני רואה חשיבות רבה לתפקיד של לשכות המסחר במערכת הכלכלית הישראלית, בעיקר בתקופה רגישה זו - כאשר כיוון המדיניות הכלכלית של הממשלה נתון לוויכוח בין מוקד של רווחה ותנאים סוציאליים לבין התמקדות בהגדלת הצמיחה במשק".



בירן בדרך לניו יורק



מנכ"לית חברת ישראייר סבינה בירן לא ממתינה להחלטת שר התיירות אברהם הירשזון על צירוף חברות תעופה ישראליות בנוסף לאל על לקו התעופה הסדיר לניו יורק.



בשבוע האחרון החלה בירן לגייס קברניטי טיסה חדשים לחברה, המיועדים להפעלת מטוסי בואינג מדגם 757, שטסים בקווים לאירופה ובקו הפנים ארצי לאילת, ובואינג מדגם 767, שטס בטיסות השכר לניו יורק ולבנגקוק.



על פי דרישות הקבלה, על המועמדים להיות בעלי רישיון ישראלי בתוקף. החברה מבטיחה שמירה על דיסקרטיות עבור המועמדים, כדי שקברניטים מחברות תעופה ישראליות אחרות יוכלו לפנות אליה. התאריך האחרון להגשת מועמדות נקבע לסוף דצמבר. כיום עובדים בישראייר 60 טייסים.



מישראייר נמסר בתגובה כי "המודעה שפורסמה בשבוע שעבר הינה חלק מהערכות ישראייר להפעלת לוח טיסות מגוון".



כולם מדברים על עוני



הנגיד לשעבר של בנק ישראל דוד קליין, מנכ"ל הביטוח הלאומי יגאל בן שלום, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר פרופ' עזרא סדן, נציגי ההסתדרות אפרים זילוני ואלי בן גרא והסופר אלי עמיר, נמנים עם ממשתפי הפורום הציבורי למאבק בעוני ובפערים החברתיים שייתכנס היום בתל אביב.



בכנס המתקיים בחסות הקרן הגרמנית פרידריך אברט יציג פרופ' צבי זוסמן השוואה בינלאומית בתחום הטיפול בעוני.



מרכז הפורום, הכלכלן רובי נתנזון, טען כי "מאז עלה נושא העוני לסדר היום הלאומי, הוא הפך לאופנתי מאוד, ובציבור הופצו נתונים רבים, חלקם ממוחזרים, אך לא הועלו הצעות רציניות וחדשניות למיגור התופעה".



גורן עוזבת את כור



ג'קי גורן, מנכ"לית כור הון סיכון, זרוע השקעות בתחום ההיי-טק וההון סיכון של כור תעשיות, פורשת מתפקידה לאחר יותר מתשע שנים בקבוצת כור. גורן, 39, משפטנית ומוסמכת תכנית ה-MBA של קלוג רקנטי, שימשה כמנהלת כור הון סיכון זה 3 שנים וכן כסגן נשיא פיתוח עסקי בכור תעשיות.



השותפות הוקמה ב-2000, ומושקעת כיום ב-10 חברות, לרבות חברת סקופוס שהונפקה השבוע בבורסת נאדס"ק. כור הון סיכון מימשה ב-2004 את השקעתה בחברות ריברהד, שנמכרה לסיסקו, ואנוורה, שנמכרה לאינטל.



צמח במקום שלום



שר התחבורה מאיר שטרית מינה אתמול את סגן הממונה על התקציבים באוצר שאול צמח לממלא מקום קבוע ליו"ר מועצת רשות שדות התעופה. צמח ימשיך לכהן במקביל בתפקיד סגן הממונה על התקציבים. המינוי נעשה על דעת שר האוצר אהוד אולמרט.



צמח מונה במקום צבי שלום, אחיו של שר החוץ סילבן שלום, שסיים את תפקידו בעקבות חקירות מבקר המדינה בנושא המינויים המשפחתיים ברשות שדות התעופה .



צמח משמש זה כשלוש שנים כנציג מטעם המדינה במועצת רשות שדות התעופה וכיו"ר ועדת הכספים של המועצה. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה וביחסים בינלאומיים ומוסמך במדיניות ציבורית, ניהול ותקצוב ציבורי.



מ-2002 משמש צמח בתפקיד סגן הממונה על התקציבים באוצר, בתחומי התחבורה, החקלאות, הפנים, הרשויות המקומיות ואיכות הסביבה.



עוברים 



אמוץ בכר מונה למשנה למנכ"ל טמפו, יחליף את יעקב דורי



יעקב לוסטיג מנכ"ל קניוני קרית אונו והקניותר פורש מתפקידיו



מיקו דה-לוי, עד לאחרונה מנכ"ל Nanomotion, מונה למנכ"ל חברת קוואליון מקבוצת תעוזה



ראובן שפיגל, סמנכ"ל בכיר בבנק דיסקונט, ימונה כדירקטור בחברת הבת בניו יורק


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully