וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקציב למלחמה בעוני ב-2006: פחות ממיליארד שקל

מוטי בסוק

22.12.2005 / 7:08

חלק מהכספים המיועדים למלחמה בעוני כלולים כבר בכספים שהממשלה אישרה לנושאים אחרים, למשל לפיתוח הנגב והגליל





בכנס השנתי של אגף התקציבים שנערך שלשום, דיבר שר האוצר אולמרט במשך שעה ארוכה על מצבו הטוב של המשק ועל תוכניות הממשלה למלחמה בעוני. מדי פעם שלח אולמרט חיצים חדים לעברו של קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, אך זאת מבלי להזכיר את שמו ולו גם פעם אחת, כשהוא מכנה את נתניהו "קודמי".



"אינני מתווכח עם מהלכים כלכליים, כולל אמיצים, שנעשו על ידי השר הקודם, שנבחר לעמוד בראש מפלגת אופוזיציה קטנה, אבל אני חייב לומר, כי לא ניתן היה להגיע להישגים הכלכלים אליהם הגענו אלמלא הממשלה הזו פתחה אופקים חדשים למדינת ישראל", אמר אולמרט. "בניגוד לעמדתו, אני לא משלה את עצמי שמישהו היה משקיע סכומים עצומים ברכישת בנק לאומי, אלמלא המציאות המדינית החדשה. אולי השר הקודם הציע לחלק מניות לציבור כי לא האמין שבמדיניות לה הטיף לא ימצא קונה לבנק".



על אנשי האוצר אמר אולמרט בכנס כי "במשרד האוצר קיים חומר אנושי בלתי רגיל. כל יום אני נתקל בהתמודדות אינטלקטואלית מרתקת. כל יום הוא בבחינת אתגר חדש ומיוחד. אני נהנה להאזין, לשמוע את דבריהם, לפעמים לתקן אותם, להמליץ להם ולפעמים ללחוץ עליהם, מדובר באנשים שאיכפת להם. אנשים שאין להם מגבלת שעות עבודה, ביום ובלילה, כשצריכים לשרת את עם ישראל ויש להם אופציות רבות בחוץ. הם מצבור נדיר של כישרונות ונמצאים איפה שהם נמצאים כי הם גאים לשרת את מדינת ישראל".



על ההתמודדות היום-יומית שלו מול אנשי אגף התקציבים, אמר אולמרט כי "יש לא מעט חילוקי דעות ביני ובין אנשי אגף התקציבים. זהו תהליך של חינוך הדדי. הם מנסים לחנך אותי. עשינו צעדים מסוימים קדימה, אבל עוד לא הגענו למדרגה שהם יכולים לראות בי אחד מהם".



על אחריות הדרג הפוליטי מול אחריות הדרג המקצועי, על רקע הטענות הקשות נגד מדיניות אגף התקציבים בנושא העוני - אמר אולמרט כי "יש באגף התקציבים באוצר אנשים שמבינים היטב ולעומק בעיות חברתיות ומה שצריך לעשות כדי לפתור אותן. בואו לא נטיל אף פעם אחריות על הדרג המקצועי, על מה שלדרג הפוליטי אין את האומץ, או את היכולת להחליט לעשות.



"הכישלון, אם קיים, הוא של הדרג הפוליטי, הדרג המחליט ולא של הדרג המקצועי, המציע. בכלל, אני לא חושב שיש פתרון מבני טוב יותר למשרד האוצר עם אגף התקציבים במרכזו, מאשר המבנה הקיים היום. אנשי האגף יודעים עכשיו כי הבעיות החברתיות נמצאות על שולחן האוצר במטרה שנמצא להן פתרון לשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully