וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים בטוחה: הבנקים קרובים למכירת האחזקות בבזק והמשמעות היא לחץ על המניה בחודשים הקרובים

שרון שפורר

22.12.2005 / 17:58

7 בנקים, ובהם 5 הגדולים, מחזיקים ב-17.6% מבזק; לדעת האנליסטים בן זאב וישראלי, האינטרס של הפועלים למכור הוא גבוה משל לאומי, והאינטרס של הבינ"ל הוא הגבוה ביותר, בהתחשב בגודלו



"איך שלא נהפוך את התרחישים - בשנת 2006 צפוי לחץ על מניית בזק בשנת 2006 כתוצאה ממכירה של מניות קונסורציום הבנקים בחברה", כך כותבים יובל בן זאב ורן ישראלי בסקירה על אחזקות הבנקים בחברת התקשורת.



הבנקים מחזיקים ב-17.6% מבזק, לאחר שבשנת 1999 רכש גד זאבי את המניות ב-630 מיליון דולר, בסיוע אשראי של 7 בנקים ולא הצליח להחזיר את ההלוואה שלקח, כך שב-2003 הועברו אחזקותיו לכונס נכסים עבור הבנקים.



להערכתם של שני האנליסטים מכלל פיננסים בטוחה, סיום תהליך ההפרטה של בזק מקרב את הבנקים לנקודת החלטה בנוגע לאחזקותיהם בחברה. הם אומרים, כי מצד אחד נראה שהבדלי הפוזיציות של הבנקים יובילו לפירוק הקונסורציום באופן שכל בנק יחליט בנפרד לגבי החזקתו היחסית במניות, אך מנגד הבנקים יעדיפו מכירה מרוכזת שתקטין את הלחץ על המניה. בן זאב וישראלי מעריכים, כי תרחיש של מכירת האחזקה בחלקים קטנים אפשרי, אך בסבירות נמוכה.



כונס הנכסים של זאבי מחזיק כיום ב-459 מיליון מניות בזק. חלקו של בנק הפועלים עומד על 142 מיליון מניות או 31%, לאומי עם 24%, הבינ"ל ודיסקונט מחזיקים ב-16% וב-12% בהתאמה, מזרחי מחזיק ב-7% ובנקים אחרים אוחזים ביתר המניות כך שחלקם עומד על 7%. על פי שווי השוק של בזק, האחזקות משקפות רווח לפני מס של 125 מיליון שקל לבנק הפועלים, 100 מיליון שקל ללאומי, 65 מיליון שקל לבינ"ל ולדיסקונט ומזרחי רווח לפני מס של 45 מיליון שקל ו-40 מיליון שקל, בהתאמה.



מפוטנציאל הרווח הצפוי לבנקים השונים, מסיקים שני האנליסטים של כלל פיננסים בטוחה, כי האינטרס של בנק הפועלים לסיים את הפרשה גבוה מזה של לאומי וכי האינטרס של הבנק הבינ"ל הוא הגבוה ביותר, בהתחשב בגודלו היחסי.



אין זו המסקנה היחידה של השניים: לדעתם, גם במחיר של 6 שקלים למניית בזק (כמחירה בשוק היום, לאחר עלייה של 20% מתחילת השנה), הבנקים מופסדים ולא מעט - כ-600 מיליון שקל, ביחס להלוואה המקורית שנתנו לזאבי. אבל יחד עם זאת, מסייגים האנליסטים, כיוון שהבנקים כבר ביצעו הפרשות בגין ההלוואה, מכירת המניות במחיר של 6 שקלים תביא אותם לרשום רווח הון של כ-400 מיליון שקל לפני מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully