וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש איגוד עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק יאיץ בעובדים לחזור לעבודה

עפרה שלו

22.12.2005 / 19:52

מתווכים מטעם המדינה הצליחו לנסח טיוטה ראשונית להסכם פשרה, אשר יאפשר לעובדי האוטובוסים והרכבת התחתית לחזור לעבודה מאוחר יותר היום



ראש איגוד עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק הסכים לבקש ממועצת המנהלים של האיגוד לדרוש מהעובדים לחזור לעבודה עם חידוש המו"מ על תנאי ההעסקה. מתווכים מטעם המדינה הצליחו לנסח טיוטה ראשונית להסכם פשרה בין רשויות התחבורה העירונית (MTA) לבין איגוד העובדים.
ההסכם הראשוני יאפשר לעובדים לחזור לעבודה מאוחר יותר היום.



עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק, המסיעה 7 מיליון נוסעים באוטובוסים וברכבת התחתית מדי יום, פתחו בשביתה ביום שלישי בבוקר. השביתה יצרה כאוס בעיר ניו יורק בשיא עונת הקניות לחגים, והסבה נזקים כספיים בשל אובדן עסקים.



עדיין לא ידוע מתי יחזרו העובדים להפעיל את האוטובוסים ואת הרכבת התחתית. מקורבים למו"מ אמרו כי יענו חלק מדרישותיהם של כל אחד מהצדדים.



השביתה, שנכנסה היום ליומה השלישי, צפויה להסב לעיר נזק של 1.6 מיליארד דולר אם תימשך שבוע, כך על פי הערכות של מבקר העיר. ההפסדים ביום הראשון שנגרמו מאובדן עסקים הסתכמו ב-400 מיליון דולר. המגזר הקמעוני הוא הנפגע העיקרי מהשביתה, שהחלה בשיא עונת הקניות לחגים. תושבי העיר מגיעים לעבודה ברגל, באופניים, או בטרמפים, על אף הקור העז.



איגוד עובדי התחבורה הציבורית פתח בשביתה בעקבות כשלון המו"מ על תנאי חוזה ההעסקה החדש. המחלוקות העיקריות היו קשורות בגיל הפרישה המזכה את העובדים בפנסיה מלאה ובקצב העלאת השכר השנתית. ראש איגוד העובדים אמר, כי ניתן יהיה להיענות לדרישות העובדים בקלות, הודות לעודף של מיליארד דולר בקופת ה-MTA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully