וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדסית ונסווקס הגיע תורה של ביו לייט: השלימה היום גיוס מהציבור של 20 מ' ש'; תחל להיסחר ביום שלישי

שרון שפורר

22.12.2005 / 20:12

ד"ר גל ארליך, מיזמי החברה: "ביו לייט תתמקד בהמשך פיתוח מואץ של התרופות ובמיוחד בקידום האישור מה-FDA לשלב 2 בניסויים של התרופה נגד השמנה אותה מפתחת החברה הבת אובקיור"



קבוצת ביו לייט, המאגדת 4 חברות בתחום הביוטכנולגיה, סיימה היום את השלב הציבורי בהנפקתה. החברה גייסה למעלה מ-20 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-50 מיליון שקל לפני הכסף, ונהנתה מאמון השוק לאחר שיותר מ-400 בקשות הוגשו למכרז.



ניירות הערך של החברה יחלו להיסחר בבורסה בתל אביב ביום שלישי תחת הסימון בולט - BOLT. המנהלים הראשיים של קונסורציום ההנפקה היו כלל פיננסים חיתום, פועלים אי.בי.אי ורוסאריו קפיטל.



ביו לייט ביצעה את הגיוס במניות ובאופציות כשהציעה לציבור 100,000 יחידות של 89 מניות רגילות, ו-100 כתבי אופציה ללא תמורה. המחיר ליחידה נסגר על 200.25 שקל.



לדברי ד"ר גל ארליך, מיזמי החברה, אומר, כי ביו לייט תתמקד עתה בהמשך פיתוח מואץ של התרופות והפיתוחים הרפואיים בכל אחת מהחברות אותן היא מחזיקה ובמיוחד בקידום האישור מה-FDA לשלב 2 (phase 2) עבור תרופה נגד השמנה, אותה מפתחת החברה הבת אובקיור.



ביו לייט קיבלה לאחרונה אינדקציה מה-FDA לפיה תוכל לקבל פטור מהשלב הראשון - phase 1 - בהליך אישור תרופה נגד השמנה לשימוש בארה"ב. בכוונת החברה להתחיל את השלב השני (phase 2) בניסויים של התרופה לבקרה על משקל הגוף כבר ברבעון השני של השנה הקרובה וההערכה היא כי שלב זה יארך כ-9-6 חודשים.



לדברי אליאב בר דוד, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי, "ההצלחה של הנפקת ביולייט היום מוכיחה, כי יש מקום להמשך הנפקות של חברות מתחום מדעי החיים בבורסה בתל אביב. יש כאן חברה עם פוטנציאל עסקי מרשים. פוטנציאל שזכה להכרת אמון מקרב המשקיעים".



ביו לייט, שבשליטת ד"ר גל ארליך, ד"ר עמי איל, רונית גרוס וריצ'ארד נמיר, שולטת בארבע חברות: אוביקיור, אלרג'יקה, זטיק ואופטוטק העוסקות בפיתוח תרופות נגד השמנה, תרופות לטיפול באלרגיה, טכנולוגיה המאפשרת זיהוי תאים סרטניים והמפתחת מכשיר רפואי לטיפול בגלאוקומה בהתאמה. יו"ר החברה הוא עמוס ערן, מי שנמנה על מקימי חברת XTL הבורסאית.



החברה הבת של ביו לייט, אוביקיור, מחזיקה בזכויות הבלעדיות לפיתוח תרופה נגד השמנה ועודף משקל וזאת בהסתמך על מחקר של ד"ר ניר ברק. ד"ר ברק הנו מומחה בתזונה ובנוסף הוא עוסק בפרמקולוגיה. ד"ר ברק, זיהה שהחומר הפעיל בתרופה לטיפול במחלת "מנייר", המשמשת מזה 40 שנה לטיפול בחולי ורטיגו (מחלת ים ביבשה), יכולה לשמש להרזיה וקבוצת ביו לייט מתכוונת לבצע שינוי התוויה לתרופה הקיימת. על פי הערכות שונות, קהל היעד של התרופה נגד השמנה הם 300 מיליון איש ברחבי העולם הסובלים מהשמנה, וביניהם כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully