וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטרוכימיים מנהלת מו"מ להשקעה אפשרית בחברת אבגול שנכשלה בסוף נובמבר במכרז לציבור

שרון שפורר

22.12.2005 / 22:20

בפטרוכימיים לא נבהלו כנראה מכשלון הגיוס, אולי בגלל שאבגול לא היתה היחידה להיכשל בגיוסים באותה עת; מחזור המכירות של אבגול ב-2004 הגיע ל-123 מיליון דולר



מפעלים בישראל הודיעה היום על מו"מ שהיא מקיימת עם חברת אבגול תעשיות, יצרנית בדים לא ארוגים בארץ ובחו"ל, ועם בעלי השליטה בחברה, לגבי השקעה אפשרית בה.



אבגול התחייבה כי לא תנהל מו"מ עם אף משקיע אחר עד תום 30 ימים מהיום או 7 ימים מהרגע שאחד מהצדדים הודיע על סיום המו"מ.



אבגול הפציעה בשוק ההון הישראלי לפני חודשים מספר בעקבות גיוס מתוכנן מהציבור. בסוף חודש נובמבר כשלה החברה במכרז לציבור שקיימה במטרה לגייס כ-200 מיליון שקל באמצעות אג"ח ומניות. עוד קודם לכן דובר על כך שהחברה תונפק לפי שווי של כחצי מיליארד שקל, אך בסוף דצמבר עודכן השווי בהנפקה שלא צלחה לכ-400 מיליון שקל לפני הכסף.



הכישלון של אבגול לא היה היחיד בחודש נובמבר, אז הצטרפו אליה גם דורסל ואירוקה, שנכשלו בהנפקה וב. יאיר וקליר, שהסתפקו בגיוס אג"ח בלא מניות.



אבגול הינה חברת טכנולוגיה גלובלית העוסקת בייצור ומכירה של בדים לא ארוגים, המשמשים בעיקר לייצור מוצרי היגיינה (חיתולים חד פעמיים לתינוקות ומבוגרים ומוצרי היגיינה לנשים) וכן לייצור מוצרים המשמשים לשימושים שונים. החברה נשלטת על ידי יהושע גולדווסר וניר פלג, שהשתלטו עליה לפני כארבע שנים. פלג, המכהן כמנכ"ל אבגול, הוא בנו של אליעזר פלג, מבעלי השליטה לשעבר בחברות ההלבשה מאקפל ותפרון.



לחברה ולחברות המוחזקות שלה יש כיום עשרה קווי ייצור: שישה מתוכם בישראל, שלושה קווי ייצור בארה"ב וקו ייצור אחד בסין. מרבית מכירות החברה הינן ללקוחות בצפון אמריקה ובאירופה (כ-96%)כשלחברה נתח שוק עולמי בשיעור של כ-12%.



לאבגול מחזור מכירות חצי שנתי, נכון ל-30 ביוני 2005, של כ-76 מיליון דולר בשנת 2004 כולה רשמה החברה הכנסות של כ-123 מיליון דולר). הרווח הנקי למחצית הראשונה של 2005 הסתכם בכ-4 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully