וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק הפסיק את השביתה; העובדים יחזרו לעבודה כבר במשמרת הבאה

עפרה שלו

22.12.2005 / 22:30

השבת הפעילות על כנה תארך 10-18 שעות; המו"מ על חוזה ההעסקה חודש; ראש העיר מייקל בלומברג אמר כי השביתה הסבה לעיר נזק של 440-660 מיליון דולר ביום



מועצת המנהלים של איגוד עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק הפסיקה את השביתה, אשר נכנסה היום ליומה השלישי. העובדים, המפעילים את האוטובוסים ואת הרכבת התחתית בעיר, יחזרו לעבודה כבר במשמרת הבאה שלהם. ערוץ הכבלים NY 1 אמר כי השבת הפעילות על כנה תארך 10-18 שעות.



מתווכים מטעם המדינה הצליחו לנסח טיוטה ראשונית להסכם פשרה בין רשויות התחבורה העירונית (MTA) לבין איגוד העובדים. ההסכם הראשוני נועד לאפשר ליותר מ-33 אלף עובדי התחבורה הציבורית לחזור לעבודה עם חידוש המו"מ.



עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק, המסיעה 7 מיליון נוסעים באוטובוסים וברכבת התחתית מדי יום, פתחו בשביתה ביום שלישי בבוקר. השביתה יצרה כאוס בעיר ניו יורק בשיא עונת הקניות לחגים, והסבה נזקים כספיים בשל אובדן עסקים.



ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, אמר כי השביתה מסבה לעיר נזק של 440-660 מיליון דולר ביום בגין אובדן עסקים. המגזר הקמעוני הוא הנפגע העיקרי מהשביתה, שהחלה בשיא עונת הקניות לחגים. תושבי העיר מגיעים לעבודה ברגל, באופניים, או בטרמפים, על אף הקור העז.



איגוד עובדי התחבורה הציבורית פתח בשביתה בעקבות כשלון המו"מ על תנאי חוזה ההעסקה החדש. המחלוקות העיקריות היו קשורות בגיל הפרישה המזכה את העובדים בפנסיה מלאה ובקצב העלאת השכר השנתית. ראש איגוד העובדים אמר, כי ניתן יהיה להיענות לדרישות העובדים בקלות, הודות לעודף של מיליארד דולר בקופת ה-MTA.



ראש איגוד העובדים אמר כי הוא מוכן לחדש את המו"מ על חוזה ההעסקה ולהשיב את העובדים השובתים לעבודה, אם ה-MTA תבטל את הדרישה לבצע רפורמה במערכת הפנסיה של העובדים. המתווכים אמרו כי יהיה זה בלתי ראוי לבקש מההנהלה לבטל את הרפורמה מבלי לבקש מהאיגוד להציע דרכים חלופיות לשמירה על גובה העלויות. אחת הדרכים לשמירה על גובה העלויות קשורה בעלויות הבריאות.



למנהיגי האיגוד צפוי שימוע אשר עשוי לשלוח אותם לכלא בגין זילות החוק. פקידים בכירים בעיר ביקשו אתמול משופט לאפשר להם להטיל קנסות כבדים על העובדים, אשר כבר ויתרו על שכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully