וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה תיפתח על רקע פערים מעורבים והיחלשות הדולר

עומר שרביט

25.12.2005 / 8:55

סולומון יעוץ וטאו ירכזו עניין חיובי על רקע הגדלת השקעת מרקסטון בסולומון השקעות. טבע בפער חיובי של 0.2%

שבוע המסחר האחרון של השנה ייפתח הבוקר על רקע היחלשות הדולר ביום שישי ופערים מעורבים במניות הדואליות. לאחר עלייה של יותר מ-5% מתחילת החודש, המשקיעים בתל אביב יכולים לרשום סיום שנה חיובי נוסף. בבנק הפועלים המליצו בסוף השבוע למקד את ההשקעות ב-2006 במניות דיווידנד, דוגמת החברות שעברו לשליטה פרטית כגון בזק ודיסקונט, או חברות האחזקה הגדולות והבנקים.

האופטימיות של הפועלים לא מסתיימת בתחזית חיובית לרווחי החברות. מחלקת המחקר בבנק מעריכה, כי אם תהיה העלאת ריבית שיעורה יהיה נמוך במונחים היסטוריים, קרי - בסביבות 5%. בשילוב עם המדדים הקרובים שצפויים להיות נמוכים, לא צפוי לחץ על הנגיד המקומי להעלות ריבית, אומרים בבנק.

מניית טבע תפתח בפער חיובי של 0.2% ותרכז עניין על רקע קביעת מועד המיזוג עם אייווקס ב-12 בינואר. המועד כפוף לאישור ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב - מקבילתה של רשות ההגבלים המקומית - שתהווה את המכשול הרגולטורי האחרון בדרכן של שתי החברות בדרך למיזוג.

עוד מניות הדואליות, גיוון אימג'ינג תפתח בפער שלילי של 0.8% בצל ידיעה חיובית, כי חברת ביטוח אמריקאית תעדיף את השימוש בגלולה של גיוון לאבחון מחלות מעיים בקרב מבוטחיה, על פני אבחונים אחרים.

סולומון ייעוץ תרכז עניין הבוקר, על רקע הידיעה כי קרן מרקסטון רכשה 20% מסולומון השקעות, שהינה החברה הבת של סולומון ייעוץ. השקעות היא הבעלים הישיר של פק"ן שנרכשה מבנק הפועלים. מרקסטון רכשה את 10% מבית ההשקעות מאילן בן דב ומעמית ברגר, שיוותרו עם 10% כל אחד. השניים אמורים לרשום רווח הון של כ-13 מיליון שקל כך שגם טאו, באמצעותה מחזיק בן דב את המניות, עשוייה לרכז עניין חיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully