וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשדות לשימוש לא נאות של עובדים פדרליים בכרטיסי אשראי ממשלתיים בעת הסיוע לנפגעי קתרינה

סוכנויות הידיעות

25.12.2005 / 9:47

סוכנויות פדרליות שסייעו בפעילות השיקום לאחר ההוריקן הגדילו את מסגרת האשראי על כרטיסים שהונפקו לעובדים מ-15 ל-250 אלף דולר; חששות מניצול בלתי נאות של כרטיסים אלה הובילו לחקירה של הקונגרס



הקונגרס האמריקאי פתח בחקירת חיובי האשראי של עובדי מדינה שפעלו לסיוע לנפגעי ההוריקן קתרינה. חיובי כרטיסי האשראי הממשלתיים, שהסתכמו ב-39 מיליון דולר, היו חשופים לשימוש לא נאות על רקע הגדלת מסגרת האשראי שלהם ל-250 אלף דולר. ועדת החקירה בוחנת הן האם נעשה שימוש לצרכים אישיים בכרטיסי אשראי אלה, והן האם ניתן היה לחסוך בהוצאות על ידי השוואת מחירים ושימוש בחוזים קיימים.



רבים מהמוצרים, שכללו 60,639 דולר על שקי שינה, ו-713 דולר עבור 4 טלוויזיות 27 אינץ', נרכשו בחנויות קמעוניות, ולא במחירים סיטוניים מוזלים, לפי רישומים פדרליים. ההוצאות כללו גם 150 אלף דולר על תחתוני ג'וקי, ו-3,200 דולר על עגלות גולף.



רשימות הקניות שסיפקו 5 סוכנויות לא הראו רכישות יוצאות דופן - מרבית המוצרים היו שימושיים, כגון בקבוקי מים, מאות מפות של ניו אורלינס וטקסס, ארוחות מוכנות והרבה חומרים דוחי יתושים. המשרד לבטחון פנים רכש גם 50 מכשירי דפיברילציה אוטומטיים לטיפול בהתקפי לב בסכום הקרוב ל-1.5 מיליון דולר.



הסוכנות הפדרלית לניהול משברים (FEMA) אמרה, כי היא נזקקה לחלק מהמוצרים באופן מיידי - כמו התחתונים למשל - עבור המפונים. חברת ג'וקי אינטרנשיונל אמרה כי התחתונים נמכרו במחיר עלות או פחות. דובר המשרד לבטחון פנים בארה"ב, לארי אורלוסקי, אמר כי עובדי המדינה שסייעו לנפגעי קתרינה "לא התכוונו לבזבז את כל זמנם בטלפונים לרחבי המדינה והתמקחות על מחירים. הקניות הראשונות נועדו להציל חיים".



אך כרטיסי האשראי, המכוסים ישירות על ידי הממשל, היו חשופים לשימוש לא נאות כיוון שלסוכנויות הממשלתיות הותר להגדיל את מסגרת האשראי שלהם מ-15 אלף דולר ל-250 אלף דולר.בעבר כבר התרחשו מקרים של ניצול בלתי נאות של כרטיסי אשראי ממשלתיים לצרכים אישיים. הסנאטור הרפובליקאי צ'רלס גראסלי, אמר כי כאשר בחן את הנושא לפני מספר שנים "נחשפו הוצאות בסך מיליוני דולרים בשל מחסור בבקרה ראויה".



לדברי משרד החשב הכללי בארה"ב (GAO), האחראי על חקירות בקונגרס, החקירה הנוכחית לא תתמקד רק בשימוש לצרכים אישיים בכרטיסים, אלא גם בהחמצת הזדמנויות לקבלת הנחות על מוצרים בסיסיים. לדברי גרג קוץ, מנהל חקירות מיוחדות ב-GAO, ניתן היה לחסוך כ-10% מהחיובים האלה באמצעות התמקחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully