וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף התחזק ב-0.4%

עומר שרביט

25.12.2005 / 17:16

הפועלים עלתה ב-1.5% ל-21 שקל. מלח טיפסה כ-6% במחזור גדול על רקע המלצה חיובית של אקסלנס. סולומון איבדה 5.5%

היום הראשון לשבוע המסחר האחרון של השנה, ננעל היום בעליות שערים של עד 0.4%. לאחר פתיחה שלילית בירידות קלות, השוק עבר לפנות צהריים לעליות, בין היתר על רקע המלצה חיובית של UBS.

הערכות על החלטת הריבית מחר היו אמביוולנטיות, כאשר מבין האנליסטים שפירסמו את תחזיותיהם הבוקר, אי.בי.אי ולידר צפו, כי הריבית תיוותר על כנה. על פי התחזיות, הנגיד יעלה את הריבית החודש או בחודש הבא. אחד הפעילים בשוק עמם שוחחנו, אמר כי למרות היעדר החשש מהתגברות קצב העלאות הריבית והנתונים הכלכליים החיוביים, "אין ספק שהשוק נוטה ל'גהץ' את התקרית הבריאותית של שרון ולא מתמחר אותה".

בסיכום היום המעו"ף הוסיף 0.4% לרמה של 830 נקודות, מדד תל אביב 100 התחזק ב-0.3% ל-833 נקודות והתל טק ירד ב-0.5%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם ב-966 מיליון שקל. בשוק הסולידי, השחרים הארוכים הוסיפו 0.5% והגלילים הארוכים התחזקו בכ-0.2%.

בבנק הפועלים המליצו בסוף השבוע למקד את ההשקעות ב-2006 במניות דיווידנד, דוגמת החברות שעברו לשליטה פרטית כגון בזק ודיסקונט, או חברות האחזקה הגדולות והבנקים.

מניות אלה נסחרו בעליות שערים, כאשר הפועלים ולאומי התחזקו בכ-1.5% ו-0.75% בהתאמה.

מניית הפועלים קיבלה היום המלצה חמה מ-UBS, שהעניק למניה מחיר יעד של 26 שקל, לעומת מחיר פתיחה של 20.7 שקל. בצד השני של הכביש, בנק לאומי הודיע היום על תוכנית אופציות לחלק מעובדיו, במסגרתה יחולקו כ-85 מיליון אופציות במחיר מימוש של 13.4 שקל, לעומת מחיר נוכחי של כ-17.38 שקל.

נהנית נוספת מהפריחה במניות הבנקים, היא תעשיות מלח, שעלתה ב-6.1% במחזור של 12 מיליון שקל. לאחרונה נפרדה גנדן מרשימת בעלי העניין בחברה והוחלפה במשקיע אנונימי שרכש פחות מ-5%. מאיר שמיר מחזיק כיום פחות מ-5% בחברה, מאחר שעדיין לא קיבל את אישורו של בנק ישראל לכך.

שמיר הכחיש לאחרונה כי המשקיע החדש מקורב אליו או קשור אליו בכל צורה שהיא. בשוק ההון נשמעו הערכות על כך שמדובר בניר אלון, בעל השליטה באלביט ראייה, אולם אלון הכחיש כי הוא קנה את מניות גנדן. גלעד שמעוני מאקסלנס נשואה טען לאחרונה כי החברה נסחרת בדיסקאונט של 50% על שווייה הכלכלי.

דרקו הורבט הסלובני, אחד מבעלי השליטה באי.די.בי, התפטר מדירקטוריון אי.די.בי פיתוח ואחזקות. האחרונה התחזקה ב-1.1%. עוד בחברות האחזקה, אפריקה נכסים עלתה בכ-0.9% בצל הודעתה על כניסתו של לב לבייב לתפקיד היו"ר, במקום פיני כהן שימשיך לכהן כמנכ"ל.

האופטימיות של הפועלים לא מסתיימת בתחזית חיובית לרווחי החברות. מחלקת המחקר בבנק מעריכה, כי אם יוחלט על העלאת ריבית, שיעורה יהיה נמוך - בסביבות 5%. בבנק אומרים, כי בשילוב עם המדדים הקרובים, שצפויים להיות נמוכים, לא צפוי לחץ על הנגיד להעלות את הריבית.

מכתשים אגן הוסיפה 1.1% לאחר שהחברה הודיעה, כי קיבלה ממשרד החקלאות באיטליה אישור לשיווק מוצר ה"רימון" באיטליה. זהו המוצר האתי הראשון של החברה, והוא כולל את החומר הפעיל נובלורון. מכתשים הודיעה, כי האישור הוא לשימוש בתפוחי אדמה, והחברה פועלת להרחבת האישור גם לגידולים נוספים.

מניית טבע איבדה 0.49%, לאחר שפתחה בפער חיובי של 0.2%, ותמשיך לרכז עניין על רקע קביעת מועד המיזוג עם אייווקס ב-12 בינואר. המועד כפוף לאישור ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב - מקבילתה של רשות ההגבלים המקומית - שתהווה את המכשול הרגולטורי האחרון בדרכן של שתי החברות בדרך למיזוג.

עוד במניות הדואליות: גיוון אימג'ינג ירדה בכ-0.25%, לאחר שפתחה בפער שלילי של 0.8% בצל ידיעה חיובית, כי חברת ביטוח אמריקאית תעדיף את השימוש בגלולה של גיוון לאבחון מחלות מעיים בקרב מבוטחיה, על פני אבחונים אחרים.

סולומון ייעוץ נסחרה בירידה של 5.5%, על רקע הידיעה כי קרן מרקסטון רכשה 20% נוספים מסולומון השקעות, החברה הבת של סולומון ייעוץ. השקעות היא הבעלים הישיר של פק"ן שנרכשה מבנק הפועלים. מרקסטון רכשה את 10% מבית ההשקעות מאילן בן דב ומעמית ברגר, שיוותרו עם 10% כל אחד. השניים אמורים לרשום רווח הון של כ-13 מיליון שקל וטאו, באמצעותה מחזיק בן דב את המניות. מניית החברה ירדה ב-0.34%.

מפעלים פטרוכימיים ירדה ב-0.55% בצל הודעתה מסוף השבוע, כי היא בוחנת השקעה בחברת הבדים הלא ארוגים אבגול, שהנפקתה בבורסה נכשלה לאחרונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully