וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק הרפואי המלא של שרון ופירוט על טיפולים שעליו לעבור בעתיד יפורסמו מחר

אלוף בן

25.12.2005 / 8:30

המידע יימסר במסיבת עיתונאים שתכונס בהחלטה משותפת של שרון, רופאיו ויועציו; תהיה זו הפעם הראשונה שמנהיג ישראלי מוסר לציבור מידע מוסמך ומפורט על מצב בריאותו



רופאיו של ראש הממשלה, אריאל שרון, יקיימו מחר (שני) מסיבת עיתונאים ראשונה מסוגה, שבה יציגו את "סיכום המחלה" של האירוע המוחי הקל שעבר שרון בשבוע שעבר, ויפרסמו מידע על מצב בריאותו לפני האירוע, ופרטים על טיפולים רפואיים שעליו לעבור בעתיד.



במסיבת העיתונאים ישתתפו הד"ר שלמה שגב מבית החולים "שיבא" בתל השומר, שאחראי בשנים האחרונות למעקב הרפואי אחר שרון; הפרופ' בולק (בולסלב) גולדמן מבית החולים "שיבא", רופאו הוותיק וידידו של שרון; ואחד הרופאים שטיפלו בראש הממשלה בבית החולים "הדסה עין כרם", שבו אושפז בשבוע שעבר.



"אין מה להסתיר"



מסיבת העיתונאים תכונס בהחלטה משותפת של שרון, רופאיו ויועציו, ותהיה זו הפעם הראשונה שמנהיג ישראלי מוסר לציבור מידע מוסמך ומפורט על מצב בריאותו. בכך נענה ראש הממשלה ללחץ התקשורתי והציבורי לחשוף את כל הפרטים על מצבו הרפואי, ערב התמודדותו בבחירות. "נמסור את כל המידע שצריך למסור", אמר אתמול ד"ר שגב, "אין מה להסתיר".



"הארץ" ביקש משרון כבר לפני שמונה חודשים לחשוף לציבור את תיקו הרפואי, אך נענה בהתחמקות. בשבוע שעבר, בעקבות האירוע המוחי שעבר ראש הממשלה, התעורר עניין ציבורי בבריאותו. שרון יהיה בן 78 בסוף פברואר, והוא רוצה לכהן בתפקידו לפחות ארבע שנים נוספות.



חברו של שרון והאסטרטג הפוליטי שלו, הפרסומאי ראובן אדלר, הופקד על הטיפול התקשורתי בבריאותו של ראש הממשלה. בתיאום עם אדלר, מסרו הרופאים שגב וגולדמן ל"ידיעות אחרונות" מידע מהבדיקות הרפואיות שעבר שרון לפני האירוע המוחי. הם חשפו חלק מבדיקת דם שעבר ראש הממשלה ב-28 בנובמבר, שהראו ערכים תקינים, בגבולות הנורמה, ברוב התחומים שנבדקו כמו כולסטרול (גבוה אך תקין), ברזל והמוגלובין (נמוך אך תקין). הם אמרו ששרון בריא.



הרופאים אישרו מידע שפורסם ערב הבחירות ב-2001, לפיו שרון סובל ממחלת גאוט (צינית, או קדחת השיגדון בעברית).



מחלה זו נגרמת מאכילת בשר מרובה, מאופיינת בריכוז גבוה מהתקין של חומצת שתן בדם (לפי המדריך הרפואי "מרק") וגורמת לכאבים חזקים בבהונות הרגליים או במפרקים אחרים בהעדר טיפול.



ראש הממשלה שרון נוטל ב-20 השנים האחרונות תרופה יומית לטיפול במחלה הזאת, והיא מונעת את הכאבים. אך בגלל מחלת הגאוט שרון עבר בשנים האחרונות טיפולים לסילוק אבנים מכיס המרה ולריסוק אבן בכליות.



מום מולד בלב וצליעה



בנוסף, התגלה לשרון מום מולד בלב, בבדיקה שנערכה בבית החולים "הדסה" לאחר האירוע המוחי, והוא יעבור טיפול בחודשים הקרובים שעשוי לכלול צינתור.



הבדיקה שעבר ראש הממשלה נעשתה כחלק משגרת הטיפול באירועים מוחיים, שאחריהם בודקים ביסודיות את מערכת הולכת הדם מהלב למוח. שרון גם מקבל תרופה למניעת קרישת הדם, כנהוג אחרי אירועים כאלה.



ראש הממשלה שרון סובל גם מצליעה ברגלו בעקבות פציעתו בלטרון במלחמת העצמאות, שהוכרה לפני שנים אחדות כנכות צה"ל. יש לו גם עודף משקל ניכר (הוא שוקל 110 ק"ג וגובהו כ-1.70 מטרים), אך הוא סירב לשמוע לעצות רופאיו ולעשות דיאטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully