וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע רכישות בלבד של חברות ישראליות בעשר שנים

גליה ימיני

25.12.2005 / 9:16

בניגוד למתחרות, מיקרוסופט כמעט לא היתה פעילה כאן במיזוגים וברכישות; כיום עובדים בסניף השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל כ-160 עובדים בראשות המנכ"ל דני ימין



מיקרוסופט ישראל הוקמה ב-89' על ידי אדם אחד - אריה סקופ. לזכותו של סקופ ייאמר שהוא ראה את הנולד - השוק הישראלי יזדקק לתוכנות משרדיות ומערכות הפעלה בשפה העברית, ולפתרונות המקומיים לא תמיד יש את המשאבים להשקיע באיכות מוצר כפי שיש למיקרוסופט.



סקופ ושאפתנותו הבלתי נלאית הביאו לכך שמיקרוסופט כבר בתחילת הדרך גיירה את מרבית מוצריה לעברית בצורה כל כך טובה שהם כבשו את הישראלים. ההתאמה לעברית היא לא דבר קל, ודרשה משאבים רבים. המתחרה יבמ ניסתה בשנות ה-90 להביא לישראל את התוכנות המשרדיות לוטוס נוטס, אך נכשלה בגלל גיור לא מספק של התוכנות לעברית, וגם בגלל שמיקרוסופט השיגה אותם במירוץ וכבר שלטה בשוק ביד רמה.



כיום עובדים בסניף השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל כ-160 עובדים בראשות המנכ"ל דני ימין. הסניף מגלגל הכנסות של כ-120 מיליון דולר בשנה מהשוק המקומי בלבד.



ב-96' חזרו להתגורר בישראל כמה מעובדי מיקרוסופט העולמית, ישראלים לשעבר שלמדו בחו"ל. הם ביקשו ממיקרוסופט להקים בישראל מרכז פיתוח, וכך הוקם גם מרכז המחקר והפיתוח של החברה באיזור מת"ם בחיפה, המעסיק 200 עובדים ונמצא בראשותו של אבי נתן, אחד מאותם ישראלים שחזרו.



בעוד מיקרוסופט מרבה ליחצ"ן את פעילות סניף השיווק והמכירות שלה, הפעילות של מרכז המו"פ, העוסק בעיקר באבטחת מידע, נשארת סמויה מהעין, בעיקר בגלל החשש מהחרם הערבי. מיקרוסופט כבר ספגה אש ממדינות ערב לא פעם ולא פעמיים בגלל פעילותה בישראל.



בניגוד למתחרות, מיקרוסופט כמעט לא היתה פעילה כאן במיזוגים וברכישות, אך בכל זאת עשתה כמה עסקות - ב-96' היא רכשה תמורת כ-20 מיליון דולר חלק מטכנולוגיית מנוע החיפוש שפיתחה חברת התוכנה הישראלית פנורמה, בראשות היזמית רוני רוס. הטכנולוגיה הזו משמשת כיום בסיס לחלק גדול מתוכנות מיקרוסופט לשרתים.



בסוף שנות ה-90 היא רכשה את חברת התוכנה מקסימל העוסקת בכריית מידע ממסדי נתונים תמורת 20 מיליון דולר, ולאחר מכן את חברת התוכנה פיץ' תמורת כ-72 מיליון דולר, אשר מוזגה לחטיבת הטלוויזיה של מיקרוסופט.



ב-2003 היא רכשה את חברת התוכנה פליקאן העוסקת באבטחת מידע של אתרי אינטרנט תמורת כמיליון דולר בלבד, ומאז לא עשתה רכישות בשוק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully